Tillämpad beslutsanalys
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TFS1301 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | T-FE 2007 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2009-2010) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Skåtar, Kim |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset lukuvuonna 2009-2010
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
3 | 24.8.2009 – 19.12.2009 | Kim Skåtar | Ruotsi | 14.8.2009 – 6.9.2009 |
Osaamistavoitteet
Målet är att studeranden får kunskap att utnyttja praktikfall i sin inlärningsprocess. Kunskap från tidigare studieperioder i marknadsföring tillämpas för att lösa problem som presenteras i praktikfallen. Studeranden skall stimuleras till kreativitet och självständigt tänkande med hjälp av verklighetsbaserade praktikfall. Det centrala är att studeranden får öva sig i problemlösning, beslutsfattande, ledarskap och argumentation för sina ställningstaganden.
Opiskelijan työmäärä
Arbetsmängd totalt: 81 h. Schemalagda studier: 30 h. Individuella studier: 51 h.
Sisältö
Analys av verkliga situationer i företag. Identifiering av problem, övervägande av alternativa lösningar, beslutsträning.
Opiskelumateriaali
Praktikfall och artiklar som meddelas i början av studieperioden.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, övningar, övningsarbeten, projektarbeten.
Arviointikriteerit
1 Den studerande förstår grunderna i företagsverksamhet ur marknadsföringssynvinkel.
3 Den studerande har bra förståelse för principerna i företagsverksamhet ur marknadsföringssynvinkel samt kan i mindre utsträckning tillämpa de i praktiken.
5 Den studerande har utmärkt förståelse för principerna i företagsverksamhet ur marknadsföringssynvinkel, samt kan i stor utsträckning tillämpa dessa i praktiken.
Arviointimenetelmät
Numerisk bedömning (0-5). Övningsarbeten 50% och timaktivitet 50%