VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2006 > Vuosi 3 > Tillämpad beslutsanalys (TFS1301)

Tillämpad beslutsanalys

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TFS1301
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: T-FE 2006
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2008-2009)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Skåtar, Kim
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2008-2009

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
225.8.2008 – 20.12.2008Kim SkåtarRuotsi15.8.2008 – 31.8.2008

Osaamistavoitteet

Målet är att studeranden får kunskap att utnyttja praktikfall i sin inlärningsprocess. Kunskap från tidigare studieperioder i marknadsföring tillämpas för att lösa problem som presenteras i praktikfallen. Studeranden skall stimuleras till kreativitet och självständigt tänkande med hjälp av verklighetsbaserade praktikfall. Det centrala är att studeranden får öva sig i problemlösning, beslutsfattande, ledarskap och argumentation för sina ställningstaganden.

Opiskelijan työmäärä

Arbetsmängd totalt: 81 h. Schemalagda studier: 30 h. Individuella studier: 51 h.

Sisältö

Analys av verkliga situationer i företag. Identifiering av problem, övervägande av alternativa lösningar, beslutsträning.

Opiskelumateriaali

Praktikfall och artiklar som meddelas i början av studieperioden.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar, övningar, övningsarbeten, projektarbeten.

Arviointikriteerit

1 Den studerande förstår grunderna i företagsverksamhet ur marknadsföringssynvinkel.
3 Den studerande har bra förståelse för principerna i företagsverksamhet ur marknadsföringssynvinkel samt kan i mindre utsträckning tillämpa de i praktiken.
5 Den studerande har utmärkt förståelse för principerna i företagsverksamhet ur marknadsföringssynvinkel, samt kan i stor utsträckning tillämpa dessa i praktiken.

Arviointimenetelmät

Numerisk bedömning (0-5). Övningsarbeten 50% och timaktivitet 50%


Takaisin