VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2006 > Vuosi 1 > Marknadsföringens grunder (TFA0201)

Marknadsföringens grunder

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TFA0201
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: T-FE 2006
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2006-2007)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Melin, Kirsti
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2006-2007

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
328.8.2006 – 9.3.2007Åsa LillhannusRuotsi18.8.2006 – 10.9.2006
428.8.2006 – 9.3.2007Åsa LillhannusRuotsi18.8.2006 – 10.9.2006
512.3.2007 – 25.5.2007Åsa LillhannusRuotsi19.2.2007 – 18.3.2007

Osaamistavoitteet

Målet är att studeranden får grundläggande beredskap att framgångsrikt tillämpa kundorienterad marknadsföring i företag och organisationer och utgående från ett marknadsorienterat synsätt uppgöra en fungerande affärsidé och förverkliga den med hjälp av marknadsföringens konkurrensmedel.

Sisältö

Kundorienterat marknadsföringssynsätt, marknadsföringens verksamhetsmiljö, konsument- och köpbeteende, affärsidé och affärsverksamhet, segmentering, positionering, produktbeslut, prisbeslut, distribution, marknadskommunikation.

Opiskelumateriaali

- Axelsson B, Agndal H. 2005. Professionell marknadsföring, 2 uppl. Studentlitteratur. Lund.
- Blythe Jim. 2001. Essentials of Marketing, 2nd ed. Harlow. Prentice Hall.
- Annat av läraren anvisat material.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar, övningar, projektarbeten och presentationer.

Arviointimenetelmät

Numerisk bedömning (0-5).


Takaisin