Marknadsföringens grunder
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TFA0201 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | T-FE 2006 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2006-2007) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Melin, Kirsti |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset lukuvuonna 2006-2007
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
3 | 28.8.2006 – 9.3.2007 | Åsa Lillhannus | Ruotsi | 18.8.2006 – 10.9.2006 |
4 | 28.8.2006 – 9.3.2007 | Åsa Lillhannus | Ruotsi | 18.8.2006 – 10.9.2006 |
5 | 12.3.2007 – 25.5.2007 | Åsa Lillhannus | Ruotsi | 19.2.2007 – 18.3.2007 |
Osaamistavoitteet
Målet är att studeranden får grundläggande beredskap att framgångsrikt tillämpa kundorienterad marknadsföring i företag och organisationer och utgående från ett marknadsorienterat synsätt uppgöra en fungerande affärsidé och förverkliga den med hjälp av marknadsföringens konkurrensmedel.
Sisältö
Kundorienterat marknadsföringssynsätt, marknadsföringens verksamhetsmiljö, konsument- och köpbeteende, affärsidé och affärsverksamhet, segmentering, positionering, produktbeslut, prisbeslut, distribution, marknadskommunikation.
Opiskelumateriaali
- Axelsson B, Agndal H. 2005. Professionell marknadsföring, 2 uppl. Studentlitteratur. Lund.
- Blythe Jim. 2001. Essentials of Marketing, 2nd ed. Harlow. Prentice Hall.
- Annat av läraren anvisat material.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar, övningar, projektarbeten och presentationer.
Arviointimenetelmät
Numerisk bedömning (0-5).