Virtuell marknadsföring
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TFS1104 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
OPS: | T-FE 2005 |
Taso: | Tradenomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2006-2007) |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Virtanen, Henrik |
Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset lukuvuonna 2006-2007
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
1 | 12.3.2007 – 25.5.2007 | Karl-Johan Smeds | Ruotsi | 19.2.2007 – 18.3.2007 |
Osaamistavoitteet
Målet är att ge studeranden kunskaper om de virtuella marknaderna och dess unika särdrag och möjligheter i jämförelse med traditionell marknadskommunikation. Speciell vikt fästs vid planering, inköp, kommunikation samt underhåll av virtuella marknadsplatser.
Opiskelijan työmäärä
Total arbetsmängd 108 h. Schemalagda studier: 45 h. Individuella studier: 63 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Konsument- och köpbeteende, Reklamgrafik
Sisältö
De virtuella marknadernas särdrag, terminologi, Internetreklam, e-handel, marknadsföring i virtuella medier, webb 2.0 samt film och ljud över Internet.
Opiskelumateriaali
- Hanson, W. 2000. Principles of Internet Marketing. Cincinnati. South-Western College Publishing.
- Annat av läraren anvisat material.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar och övningsarbeten.
Arviointikriteerit
1 Den studernade förstår principerna i virtuell marknadsföring.
3 Den studerande förstår väl den virtuella marknadsföringens särdrag och kan använda en virtuell handelsplats som en del av företagets marknadsföringskativitetsportfölj.
5 Den studerande förstår utmärktl den virtuella marknadsföringens särdrag och kan mycket väl använda en virtuell handelsplats som en del av företagets marknadsföringskativitetsportfölj.
Arviointimenetelmät
Tentamen (60%) och projekt (40%). Numerisk bedömning (0-5).