VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2005 > Vuosi 2 > Virtuell marknadsföring (TFS1104)

Virtuell marknadsföring

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TFS1104
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: T-FE 2005
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2006-2007)
Laajuus: 4 op
Vastuuopettaja: Virtanen, Henrik
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2006-2007

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
112.3.2007 – 25.5.2007Karl-Johan SmedsRuotsi19.2.2007 – 18.3.2007

Osaamistavoitteet

Målet är att ge studeranden kunskaper om de virtuella marknaderna och dess unika särdrag och möjligheter i jämförelse med traditionell marknadskommunikation. Speciell vikt fästs vid planering, inköp, kommunikation samt underhåll av virtuella marknadsplatser.

Opiskelijan työmäärä

Total arbetsmängd 108 h. Schemalagda studier: 45 h. Individuella studier: 63 h.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Konsument- och köpbeteende, Reklamgrafik

Sisältö

De virtuella marknadernas särdrag, terminologi, Internetreklam, e-handel, marknadsföring i virtuella medier, webb 2.0 samt film och ljud över Internet.

Opiskelumateriaali

- Hanson, W. 2000. Principles of Internet Marketing. Cincinnati. South-Western College Publishing.
- Annat av läraren anvisat material.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar och övningsarbeten.

Arviointikriteerit

1 Den studernade förstår principerna i virtuell marknadsföring.
3 Den studerande förstår väl den virtuella marknadsföringens särdrag och kan använda en virtuell handelsplats som en del av företagets marknadsföringskativitetsportfölj.
5 Den studerande förstår utmärktl den virtuella marknadsföringens särdrag och kan mycket väl använda en virtuell handelsplats som en del av företagets marknadsföringskativitetsportfölj.

Arviointimenetelmät

Tentamen (60%) och projekt (40%). Numerisk bedömning (0-5).


Takaisin