Marknadsföring av tjänster
| Rakennetyyppi: | Opintojakso |
|---|---|
| Koodi: | TFS1103 |
| Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot |
| OPS: | T-FE 2005 |
| Taso: | Tradenomi (AMK) |
| Opiskeluvuosi: | 2 (2006-2007) |
| Laajuus: | 5 op |
| Vastuuopettaja: | Skåtar, Kim |
| Opetuskieli: | Ruotsi |
Toteutukset lukuvuonna 2006-2007
| Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 28.8.2006 – 9.3.2007 | Kim Skåtar | Ruotsi | 18.8.2006 – 10.9.2006 |
Osaamistavoitteet
Målet är att studeranden skall få grundläggande kunskaper om tjänstesektorn och de särfrågor som är aktuella vid marknadsföring av tjänster. Studeranden kan tillämpa kunskapen i praktiken.
Opiskelijan työmäärä
Arbetsmängd totalt: 135 h. Schemalagda studier: 50 h. Individuella studier: 85 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Grunderna i marknadsföring
Sisältö
Produktion av tjänster, tjänstekvalitet och utveckling, modeller för ledning av marknadsföring av tjänster.
Opiskelumateriaali
- Grönroos, C. 2008: Service Management och Marknadsföring. Liber Ekonomi.
- Övrigt material som utdelas under studieperioden.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Föreläsningar och övningsarbeten.
Arviointikriteerit
1 Den studerande förstår grunderna i tjänstemarknadsföring.
3 Den studerande har bra förståelse för principerna i tjänstemarknadsföring, samt kan i mindre utsträckning tillämpa de i praktiken.
5 Den studerande har utmärkt förståelse för principerna i tjänstemarknadsföring, samt kan i stor utsträckning tillämpa de i praktiken.
Arviointimenetelmät
Numerisk bedömning (0-5). Klassaktivitet 25%, övningsarbete 25%, tent 50%.
