VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2005 > Vuosi 2 > Relationsmarknadsföring (TFS1102)

Relationsmarknadsföring

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TFS1102
Tyyppi: Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Perusopinnot
OPS: T-FE 2005
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2006-2007)
Laajuus: 3 op
Vastuuopettaja: Virtanen, Henrik
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2006-2007

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
18.1.2007 – 4.5.2007Henrik VirtanenRuotsi11.12.2006 – 14.1.2007

Osaamistavoitteet

Målet är att studeranden vidgar sitt perspektiv utöver det traditionella marknadsmix-synsättet, och får grundläggande kunskaper i hur man praktiskt arbetar med relationer, nätverk och interaktion inom marknadsföringens område.

Opiskelijan työmäärä

Arbetsmängd totalt: 81 h. Schemalagda studier: 39 h. Individuella studier: 42 h.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Kundinriktad marknadsföring

Sisältö

Relationsmarknadsföringens begrepp, olika typer av marknadsrelationer, interaktion mellan kund och företag, konsekvenser för marknadsföringen.

Opiskelumateriaali

- Gummesson, E. 2002. Relationsmarknadsföring: Från 4P till 30R, 3. uppl. Malmö. Liber Ekonomi.
- Övrigt material som utdelas under studieperioden.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar, övningar och projektarbeten.

Arviointikriteerit

1 Den studerande förstår grunderna i relationsmarknadsföring.
3 Den studerande har bra förståelse för principerna i relationsmarknadsföring, samt kan i mindre utsträckning tillämpa de i praktiken.
5 Den studerande har utmärkt förståelse för principerna i relationsmarknadsföring, samt kan i stor utsträckning tillämpa de i praktiken.

Arviointimenetelmät

Tentamen (60%) och projekt (40%). Numerisk bedömning (0-5).


Takaisin