VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Företagsekonomi (T-FE) > 2005 > Vuosi 1 > Marknadsföringens grunder (TFA0201)

Marknadsföringens grunder

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: TFA0201
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: T-FE 2005
Taso: Tradenomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2005-2006)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Melin, Kirsti
Opetuskieli: Ruotsi

Toteutukset lukuvuonna 2005-2006

Tot.OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
122.8.2005 – 3.3.2006Åsa LillhannusRuotsi15.8.2005 – 2.9.2005
222.8.2005 – 3.3.2006Åsa LillhannusRuotsi15.8.2005 – 2.9.2005

Osaamistavoitteet

Målet är att studeranden får grundläggande beredskap att framgångsrikt tillämpa kundorienterad marknadsföring i företag och organisationer och utgående från ett marknadsorienterat synsätt uppgöra en fungerande affärsidé och förverkliga den med hjälp av marknadsföringens konkurrensmedel.

Sisältö

Kundorienterat marknadsföringssynsätt, marknadsföringens verksamhetsmiljö, konsument- och köpbeteende, affärsidé och affärsverksamhet, segmentering, positionering, produktbeslut, prisbeslut, distribution, marknadskommunikation.

Opiskelumateriaali

- Axelsson B, Agndal H. 2005. Professionell marknadsföring, 2 uppl. Studentlitteratur. Lund.
- Blythe Jim. 2001. Essentials of Marketing, 2nd ed. Harlow. Prentice Hall.
- Annat av läraren anvisat material.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Föreläsningar, övningar, projektarbeten och presentationer.

Arviointimenetelmät

Numerisk bedömning (0-5).


Takaisin