Yhteiskunnallinen terveydenhoitajatyö, Kehittämistehtävä
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | STHA1203 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | TH 2015 / 2016 / 2017 / 2019 / 2021 / 2023 |
Taso: | Terveydenhoitaja (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 4 (2018-2019 / 2019-2020 / 2020-2021 / 2022-2023 / 2024-2025 / 2026-2027) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Puska, Anne |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | S-TH-4A | 2.9.2019 – 22.12.2019 | Helena Leppänen | Suomi | 19.8.2019 – 9.9.2019 |
3001 | TH2017-4A | 24.8.2020 – 20.12.2020 | Anne Puska, Helena Leppänen | Suomi | 17.8.2020 – 11.9.2020 |
3002 | TH2019-4A | 22.8.2022 – 31.12.2022 | Anne Puska, Helena Leppänen, Ritva Alaniemi | Suomi | 1.8.2022 – 6.9.2022 |
3003 | AVOINTH2023-1 | 1.1.2024 – 31.5.2024 | Anne Puska, Ritva Alaniemi | Suomi | |
3004 | TH2021-4A | 1.8.2024 – 30.4.2025 | Anne Puska, Sanna Saikkonen | Suomi | 1.12.2024 – 13.1.2025 |
Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2024-2025
Osaamistavoitteet
Opiskelija kehittää työskentelyvalmiuksiaan terveydenhoitotyössä. Opiskelija syventää omaa tutkimustaan ja siitä saatuja tuloksia terveydenhoitotyön asiantuntijuudessa.
Opiskelijan työmäärä
Ohjattu, itsenäinen työskentely 5 op. (135 h).
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Opinnäytetyö
Sisältö
Kehittämistehtävän suunnittelu, toteutus ja arviointi. Kehittämistehtävä laaditaan pääsääntöisesti oman 15 op opinnäytetyön tulosten pohjalta tuote / julkaisu / aktiviteetti / tilaisuus tai vastaava, jossa huomiodaan työelämälähtöisyys. Kehittämistehtävä voi olla esimerkiksi artikkeli, jota voidaan tarjota ammattilehteen; ohje, opas tai terveyskasvatusmateriaali asiakkaille; ohje, opas tai koulutusmateriaali ammattihenkilöstölle; koulutustilaisuus ammattihenkilöstölle tai opiskelijoille; jokin muu ohjaajan kanssa sovittava projektiluontoinen työ.
Aluevaikuttavuus
Työelämälähtöisyys ja oman alueen palveleminen. Ajankohtaisten tutkimus- ja kehittämistoimintojen vahvistaminen alueella.
Opiskelumateriaali
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2006 (tai uudempi painos) Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Itsenäinen työskentely.
Arviointikriteerit
Taso 5.
Opiskelija osaa
- kehittää ja arvioida työskentelyvalmiuksiaan
- syventää tutkimustyöstään saatuja tuloksia asiantuntevasti ja laaja-alaisesti
Taso 3.
Opiskelija osaa
- kehittää perustellen työskentelyvalmiuksiaan
- hyödyntää tutkimustyöstään saatuja tuloksia asiantuntevasti
Taso 1.
Opiskelija osaa
- yksittäisillä esimerkeillä osoittaa työskentelyvalmiuksiaan
- hyödyntää tutkimustyöstään saatuja tuloksia pinnallisesti
Arviointimenetelmät
Projektitehtävä 100%.
Numeerinen arviointi 0-5.