Tandem-svenska-kommunikativa kunskaper
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | IXV0069 |
Tyyppi: | Valinnainen / Perusopinnot |
OPS: | ST 2015 |
Taso: | Insinööri (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2015-2016) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Isokangas, Sari |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2015-2016
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | I-KT-2N | 1.9.2015 – 31.12.2015 | Sari Isokangas | Suomi | 14.8.2015 – 13.9.2015 |
2 | I-ST-1N | 1.9.2015 – 31.10.2015 | Sari Isokangas | Suomi | 14.8.2015 – 20.9.2015 |
Osaamistavoitteet
Opintojakso on tarkoitettu opiskelijoille, jotka tarvitsevat monipuolista harjoitusta ja tukea sekä suullisen että kirjallisen ruotsin tuottamisessa. Opintojakso soveltuu myös opiskelijoille, joiden ruotsin kielen opiskelusta on jo aikaa ja kielitaito on puutteellinen.
Opiskelijan taidot käyttää kielen rakenteita ja sanastoa vahvistuvat ja hän oppii keskustelemaan ja ilmaisemaan mielipiteitä arkipäiväisistä asioista, koulutuksestaan, tulevista työtehtävistään sekä ajankohtaisista teemoista.
Opiskelija kehittää kommunikatiivisia taitojaan ja parantaa valmiuksiaan suorittaa valtionhallinnon kielitutkinto tutkintoon vaadittavan opintojakson yhteydessä. Ruotsin kielessä vaadittava lähtötaso pakollisella opintojaksolla on Eurooppalaisen viitekehyksen (CEF) taitotaso A2 –B1.
Opiskelijan työmäärä
Kokonaistyömäärä 81 h, josta työjärjestyksessä olevaa opiskelua 42 h. Itsenäistä opiskelua 39 h.
Sisältö
Suullinen ja kirjallinen viestintä, Tandem-tapaamisten keskustelut ja tehtävät
Opiskelumateriaali
Opettajan kokoama materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luokkaopetus, autenttiset kielenkäyttötilanteet yhdessä ruotsia äidinkielenään puhuvan opiskelijan kanssa Tandem- tapaamisissa, kotitehtävät sekä muu itsenäinen työskentely . Opetus ja oppiminen pohjautuvat luokkatandemin periaatteisiin, jossa sovelletaan ongelmalähtöistä opiskelijakeskeistä oppimismenetelmää. Toteutetaan yhteistyössä Yrkeshögskolan Novian finskan opetuksen kanssa.
Arviointimenetelmät
Jatkuva näyttö, aktiivinen osallistuminen Tandem-tapaamisiin sekä oppimistehtävät. Ei erillistä kirjallista tenttiä.