Sähkö- ja automaatiojärjestelmien projekti
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | ISTS2203 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot |
OPS: | ST 2014 |
Taso: | Insinööri (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2016-2017) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Nieminen, Juha |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2016-2017
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
4 | I-ST-3N | 1.9.2016 – 20.5.2017 | Kari Jokinen, Olli Tuovinen | Suomi | 22.8.2016 – 16.1.2017 |
5 | I-ST-4N | 1.9.2016 – 20.5.2017 | Kari Jokinen, Olli Tuovinen | Suomi | 22.8.2016 – 19.9.2016 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.
Osaamistavoitteet
Opiskelija oppii yhdistämään usean aihepiirin tietoja teollisuussähköistykseen ja –automaatioon liittyvän projektin eri vaiheissa. Opiskelija osaa työskennellä vastuullisena projektiryhmän jäsenenä.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 55 h
Työjärjestyksessä olevaa opiskelua 28 h
Itsenäistä opiskelua 27 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Juonne: Teollisuussähköistyksen laitteet ja niiden ohjaus
Sisältö
Projektissa yhdistetään juonteen eri opintojaksojen aihepiirejä laajemmaksi kokonaisuudeksi. Aihepiirinä on teollisuuden tai voimalaitoksen sähköverkon ja automaation suunnittelu. Eri ryhmät suunnittelevat esim. generaattorin suojauksen, savukaasupuhaltimen ja kuljetinjärjestelmän mitoituksen sekä ohjauksen valvomosovellutuksineen. Loppuraportti muodostuu näistä osatehtävistä.
Opiskelumateriaali
Erikseen sovittava materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Ohjattu projektityöskentely pienryhmissä. Projekti voi sisältää myös lyhyitä opetusjaksoja.
Arviointikriteerit
1: osaa ohjatusti hyödyntää opintokokonaisuuden asioita
3: osaa oma-aloitteiseti soveltaa opintokokonaisuuden sisältämiä asioita
5: osaa soveltaa opintokokonaisuuden sisältämiä asioita luovasti eri asiayhteyksissä
Arviointimenetelmät
Arviointi perustuu projektityöskentelyn aktiivisuuteen, projektin eri vaiheiden suunnitelmien ja toteutuksen laatuun ja loppuraportin ja esityksen laatuun.