Talousjohtaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSYS1601 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | S-SY 2016 |
Taso: | Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2017-2018) |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Koskinen, Ossi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2017-2018
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
2 | S-SY-2Y | 8.1.2018 – 1.6.2018 | Ossi Koskinen | Suomi | 11.12.2017 – 11.1.2018 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- toteuttaa talousjohtamisprosessien eri vaiheita
- itsenäisesti laatia toimintayksikön vuosibudjetin ja toimintasuunnitelman
- arvioida toiminnan tuottavuutta ja taloudellisuutta.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 108 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: h
- mistä itsenäistä opiskelua: h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Sisältö
- Keskipitkän tähtäimen suunnittelu (KTS) sekä budjetointi ja toimintasuunnitelman laadinta
- Kassavirta-analyysi ja taselaskelman sisältö ja merkitys
- Talouden ja toiminnan seuranta erialaisilla mittareilla
Opiskelumateriaali
Opettajan erikseen määräämä materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luokka- ja verkko-opetus sekä kurssitehtävä
Arviointikriteerit
Taso 1: Opiskelija
- toteuttaa talousjohtamisprosessien eri vaiheita ohjattuna
- laatii toimintayksikön vuosibudjetin ja toimintasuunnitelman ohjattuna
- arvioi esimerkinomaisesti toiminnan tuottavuutta ja taloudellisuutta
Taso 3: Opiskelija
- toteuttaa talousjohtamisprosessien eri vaiheita ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
- itsenäisesti laatii toimintayksikön vuosibudjetin ja toimintasuunnitelman
- arvioi toiminnan tuottavuutta ja taloudellisuutta ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
Taso 5: Opiskelija
- osaa analysoida ja arvioida talousjohtamisprosessien eri vaiheita ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa
- itsenäisesti laatii toimintayksikön vuosibudjetin ja toimintasuunnitelman
- arvioi analyyttisesti toiminnan tuottavuutta ja taloudellisuutta ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa
Arviointimenetelmät
Osallistuminen opetukseen 30%, Kurssitehtävä 30%, Tentti 40%