Työyhteisöviestintä
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSYS1506 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | SSY 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 2021 / 2022 / 2023 / 2024 |
Taso: | Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2016-2017 / 2017-2018 / 2018-2019 / 2019-2020 / 2020-2021 / 2021-2022 / 2022-2023 / 2023-2024 / 2024-2025 / 2025-2026) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Uusi-Kakkuri, Piia |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | S-SY-2Y | 26.8.2016 – 23.12.2016 | Eija Kalliokoski | Suomi | 22.8.2016 – 19.9.2016 |
2 | S-SY-2Y | 25.8.2017 – 22.12.2017 | Eija Kalliokoski | Suomi | 21.8.2017 – 18.9.2017 |
3 | S-SY-2Y | 26.8.2019 – 22.12.2019 | Maarit Jäntti | Suomi | 19.8.2019 – 9.9.2019 |
3001 | SSY2019-2Y | 24.8.2020 – 20.12.2020 | Pia Liedes | Suomi | 17.8.2020 – 11.9.2020 |
3002 | SSY2020-2Y | 1.8.2021 – 31.12.2021 | Pia Liedes | Suomi | 1.8.2021 – 6.9.2021 |
3003 | SSY2021-2Y | 1.8.2022 – 31.12.2022 | Pia Liedes | Suomi | 1.8.2022 – 6.9.2022 |
3004 | S-SY-2Y, SSY2022-2Y | 1.8.2023 – 31.12.2023 | Piia Uusi-Kakkuri | Suomi | 1.8.2023 – 6.9.2023 |
3005 | SSY2023-2Y | 1.8.2024 – 20.12.2024 | Piia Uusi-Kakkuri | Suomi | 1.12.2024 – 13.1.2025 |
Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2024-2025
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata viestintätapahtuman ja tiedonhallinnan merkityksen työyhteisössä
- soveltaa erilaisia viestinnän menetelmiä ja työkaluja, mukaan lukien tekoälyn hyödyntämisen turvallisesti
- tunnistaa ja kehittää omia viestintätaitojaan
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 54 h, josta
- työjärjestyksessä olevaa opiskelua 12 h
- itsenäistä ja ohjattua verkko-opetusta 42 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Sisältö
- Omien viestintätaitojen tunnistaminen ja kehittäminen,
- Työyhteisöt viestintätilanteina,
- Rakentava johtamisviestintä,
- Muutosviestintä
Opiskelumateriaali
Opettajan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Lähiopetus ja lähitunneilla tehtävät harjoitukset
Itsenäinen ja ohjattu verkko-opiskelu
Arviointikriteerit
Taso 1 opiskelija
- kuvaa esimerkinomaisesti viestintäajattelun ja tavoitteellisen viestinnän merkityksen
- hahmottaa viestintäosaamistaan ja vuorovaikutustaitojaan
- kuvaa esimerkinomaisesti työyhteisöviestinnän eri näkökulmia.
Taso 3 opiskelija
- kuvaa viestintäajattelun ja ymmärtää tavoitteellisen viestinnän merkityksen ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
- kuvaa oman viestintäosaamisensa ja vuorovaikutustaitojensa tason ja soveltaa tietoa omassa viestinnässään
- on perehtynyt työyhteisöviestintään ja ymmärtää sen merkityksen.
Taso 5: opiskelija
- osaa analysoida ja arvioida omaa viestintäosaamistaan ja vuorovaikutustaitojaan ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa
- on perehtynyt monipuolisesti työyhteisöviestintään ja on sisäistänyt työyhteisöviestinnän kehittämisen merkityksen.
Arviointimenetelmät
Hyväksytysti suoritetut lähituntiharjoitukset sekä numeerisesti arvioitava kirjallinen tehtävä (0-5).