Itsensä johtaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSYS1501 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | SSY 2015 / 2016 / 2017 / 2018 / 2019 / 2020 / 2021 / 2022 / 2023 / 2024 |
Taso: | Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2015-2016 / 2016-2017 / 2017-2018 / 2018-2019 / 2019-2020 / 2020-2021 / 2021-2022 / 2022-2023 / 2023-2024 / 2024-2025) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Häyry, Riitta |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | S-SY-1Y | 31.8.2015 – 31.12.2017 | Ulla Isosaari | Suomi | 14.8.2015 – 13.10.2015 |
2 | S-SY-1Y | 26.8.2016 – 31.12.2018 | Ulla Isosaari | Suomi | 22.8.2016 – 16.1.2017 |
3 | S-SY-1Y | 1.9.2017 – 31.12.2019 | Riku Niemistö, Regina Nurmi, Ulla Isosaari | Suomi | 21.8.2017 – 18.9.2017 |
4 | S-SY-1Y | 31.8.2018 – 21.12.2018 | Riku Niemistö, Regina Nurmi | Suomi | 20.8.2018 – 17.9.2018 |
5 | S-SY-1Y | 26.8.2019 – 31.5.2021 | Riku Niemistö, Ulla Isosaari | Suomi | 19.8.2019 – 9.9.2019 |
3001 | SSY2020-1Y | 24.8.2020 – 20.12.2020 | Riku Niemistö | Suomi | 17.8.2020 – 11.9.2020 |
3002 | SSY2021-1Y | 1.8.2021 – 31.12.2021 | Riku Niemistö | Suomi | 1.8.2021 – 6.9.2021 |
3003 | SSY2022-1Y | 22.8.2022 – 31.12.2022 | Riku Niemistö | Suomi | 1.8.2022 – 6.9.2022 |
3004 | S-SY-23S, SSY2023-1Y | 1.8.2023 – 31.12.2023 | Riku Niemistö | Suomi | 1.8.2023 – 6.9.2023 |
3005 | SSY2024-1Y | 1.8.2024 – 20.12.2024 | Riku Niemistö | Suomi | 1.8.2024 – 6.9.2024 |
Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2024-2025
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- toimia suunnitelmallisesti ja aikatauluttaa omaa opiskeluaan realistisesti
- asettaa opinnoilleen tavoitteita ja johtaa omaa toimintaansa
- tunnistaa erilaisia oppimistyylejä ja ammatillisen kehittymisen väyliä
- käyttää portfoliota opintojen tukena ja ammatillisen kehittymisen välineenä
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 54 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 14 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 40 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Sisältö
- urakehitys
- oppimistyylit
- asiantuntijaksi kehittyminen
- portfolio kasvun ja kehittymisen välineenä
- itsensä johtaminen
Aluevaikuttavuus
Opiskelija pohtii oman osaamisensa kehittämistä suhteessa omaan organisaatioonsa, joka useimmiten on alueella.
Kansainvälisyys
Opiskleija pohtii omaa osaamistaan suhteessa kansainvälisyyteen ja monikulttuurisuuteen.
Opiskelumateriaali
Opettajan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Lähiopetusta, ohjattua verkko-opetusta (Moodle) sekä itsenäistä opiskelua
Arviointikriteerit
Taso 1: opiskelija
- tekee toiminnalleen suunnitelman ja opiskeluun aikataulun
- asettaa opinnoilleen standarditavoitteita ja johtaa omaa toimintaansa pääsääntöisesti ohjatusti
- tunnistaa esimerkinomaisesti erilaisia oppimistyylejä ja ammatillisen kehittymisen väyliä
- tunnistaa esimerkinomaisesti portfolion merkityksen opintojen tukena ja ammatillisen kehittymisen välineenä
Taso 3: opiskelija
- tekee toiminnalleen perustellun suunnitelman
- asettaa opinnoilleen omakohtaiset tavoitteet ja johtaa omaa toimintaansa lähes itsenäisesti
- tunnistaa erilaisia oppimistyylejä ja ammatillisen kehittymisen väyliä ja soveltaa tietoa omassa kontekstissa osittain
- käyttää portfoliota opintojen tukena ja ammatillisen kehittymisen välineenä ja soveltaa tietoa omassa kontekstissa osittain
Taso 5: opiskelija
- toimii suunnitelmallisesti ja tekee opintosuoritukset suunnittelemassaan aikataulussa
- asettaa opinnoilleen analyyttisiä tavoitteita ja johtaa omaa toimintaansa valintojaan perustellen
- tunnistaa erilaisia oppimistyylejä ja ammatillisen kehittymisen väyliä ja soveltaa tietoa omaan oppimiseensa ja kehittymiseensä huolellisesti perustellen
- käyttää portfoliota opintojen tukena ja ammatillisen kehittymisen välineenä ja soveltaa tietoa omassa kontekstissa huolellisesti perustellen
Arviointimenetelmät
Portfolio 100 %