Organisaation toiminnan kehittäminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSYS1407 |
OPS: | SSY 2023 |
Taso: | Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2024-2025) |
Lukukausi: | Syksy |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Uusi-Kakkuri, Piia |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2024-2025
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3006 | SSY2023-2Y | 1.8.2024 – 20.12.2024 | Miro Koskenranta, Piia Uusi-Kakkuri | Suomi | 1.12.2024 – 13.1.2025 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata onnistuneen toiminnan kehittämisen ja muutoshankkeen lähtökohdat
- analysoida organisaation nykytilaa sekä organisaation suuntaa toiminnan kehittämisessä
- arvioida omia muutosjohtamisen vahvuuksia ja kehittämiskohteita
- suunnitella organisaation muutoshankkeen yhdessä muiden toimijoiden kanssa ja osaa huomioida henkilöstön sitouttamisen keskeisyyden organisaation toiminnan kehittämisessä ja muutoksen johtamisessa.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 135 h, josta
- työjärjestyksessä olevaa opiskelua 24 h
- itsenäistä opiskelua 111 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Sisältö
- Organisaationa kehittämisen ja muutosjohtamisen määrittely.
- Organisaation uudistuminen ja innovatiivisuus.
- Muutosprosessin suunnittelu ja hallinta
- Johdon rooli muutoshankkeessa
- Suunnittelun ja osallistamisen keskeisyys toiminnan kehittämisessä
Aluevaikuttavuus
Kurssi pyrkii antamaan osallistujille työkaluja organisaation toiminnan kehittämiseen ja muutosjohtamiseen, joita he voivat hyödyntää alueen yrityksissä.
Kansainvälisyys
Kurssimateriaalista iso osa on englanninkielistä ja kurssitehtävän A osa pohjautuu täysin kansainvälisiin journal -artikkeleihin
Opiskelumateriaali
Opettajan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luento- ja workshop-opetusta 24 h, itsenäistä opiskelua 111 h
Arviointikriteerit
Taso 1: opiskelija
- kuvaa esimerkinomaisesti innovaatio- ja muutosjohtamisen periaatteita
- kuvaa esimerkinomaisesti työelämän kehittämisen tai innovaatiotoiminnan menetelmiä
Taso 3: opiskelija
- kuvaa innovaatio- ja muutosjohtamisen menetelmät ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
- arvioi työyhteisön kehittämiskohteita ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
Taso 5: opiskelija
- kykenee laaja-alaisesti arvioimaan ja ennakoimaan työelämän muutostarpeita
- arvioi suunnitelmallisesti organisaation uudistumistarvetta ja soveltaa innovaatio-ja muutosjohtamisen menetelmiä uudessa kontekstissa huolellisesti perustellen
Arviointimenetelmät
Numeerinen arviointi (0-5).