Organisaation toiminnan kehittäminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSYS1407 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | S-SY 2017 |
Taso: | Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2018-2019) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Lautamäki, Satu |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2018-2019
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Lähiop. | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|---|
3 | S-SY-2Y | 31.8.2018 – 21.12.2018 | Annika Ikkala-Västi, Regina Nurmi | Suomi | 24 h | 20.8.2018 – 17.9.2018 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata innovaatio- ja muutosjohtamisen keskeiset elementit ja tavoitteet
- kuvailla työelämän innovaatiojärjestelmän toimintaa
- arvioida työyhteisön kehittämistarpeita ja kartoittamaan erilaisia kehittämismenetelmiä.
- kuvailla mitkä tekijät tukevat tai estävät organisaation uudistumista.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 135 h, josta
- työjärjestyksessä olevaa opiskelua 24 h
- itsenäistä opiskelua 111 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Sisältö
- Innovaatiojohtamisen ja muutosjohtamisen määrittely.
- Organisaation uudistuminen ja innovatiivisuus.
- Työelämän innovaatiojärjestelmä ja työyhteisön kehittämisen lähestymistavat.
- Innovaatiotoiminnan menetelmät, kuten käyttäjälähtöisyys, luova ongelmanratkaisu, palvelumuotoilu.
Opiskelumateriaali
Opettajan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luento- ja workshop-opetusta 24 h, itsenäistä opiskelua 111 h
Arviointikriteerit
Taso 1: opiskelija
- kuvaa esimerkinomaisesti innovaatio- ja muutosjohtamisen periaatteita
- kuvaa esimerkinomaisesti työelämän kehittämisen tai innovaatiotoiminnan menetelmiä
Taso 3: opiskelija
- kuvaa innovaatio- ja muutosjohtamisen menetelmät ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
- arvioi työyhteisön kehittämiskohteita ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
Taso 5: opiskelija
- kykenee laaja-alaisesti arvioimaan ja ennakoimaan työelämän muutostarpeita
- arvioi suunnitelmallisesti organisaation uudistumistarvetta ja soveltaa innovaatio-ja muutosjohtamisen menetelmiä uudessa kontekstissa huolellisesti perustellen
Arviointimenetelmät
Arviointi koostuu itsenäisten oppimistehtävien/kehittämisprojektin arvioinnista sekä opiskelijan itsearvioinnista. Numeerinen arviointi (1-5).