VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen (SSY) > 2024 > Vuosi 2 > Talousjohtaminen (SSYS1601)

Talousjohtaminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSYS1601
OPS: SSY 2024
Taso: Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2025-2026)
Lukukausi: Syksy
Laajuus: 4 op
Vastuuopettaja: Koskinen, Ossi
Opetuskieli: Suomi

Suoritus ennakkoon? Katso toteutukset lukuvuonna 2024-2025.

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- toteuttaa talousjohtamisprosessien eri vaiheita
- itsenäisesti laatia toimintayksikön vuosibudjetin ja toimintasuunnitelman
- arvioida toiminnan tuottavuutta ja taloudellisuutta.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 108 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: h
- mistä itsenäistä opiskelua: h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Sisältö

- Keskipitkän tähtäimen suunnittelu (KTS) sekä budjetointi ja toimintasuunnitelman laadinta
- Kassavirta-analyysi ja taselaskelman sisältö ja merkitys
- Talouden ja toiminnan seuranta erialaisilla mittareilla

Opiskelumateriaali

Opettajan erikseen määräämä materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luokka- ja verkko-opetus sekä kurssitehtävä

Arviointikriteerit

Taso 1: Opiskelija
- toteuttaa talousjohtamisprosessien eri vaiheita ohjattuna
- laatii toimintayksikön vuosibudjetin ja toimintasuunnitelman ohjattuna
- arvioi esimerkinomaisesti toiminnan tuottavuutta ja taloudellisuutta
Taso 3: Opiskelija
- toteuttaa talousjohtamisprosessien eri vaiheita ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
- itsenäisesti laatii toimintayksikön vuosibudjetin ja toimintasuunnitelman
- arvioi toiminnan tuottavuutta ja taloudellisuutta ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa

Taso 5: Opiskelija
- osaa analysoida ja arvioida talousjohtamisprosessien eri vaiheita ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa
- itsenäisesti laatii toimintayksikön vuosibudjetin ja toimintasuunnitelman
- arvioi analyyttisesti toiminnan tuottavuutta ja taloudellisuutta ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa

Arviointimenetelmät

Osallistuminen opetukseen 30%, Kurssitehtävä 30%, Tentti 40%


Takaisin