Näyttöön perustuvan toiminnan kehittäminen ja johtaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSYS1402 |
OPS: | SSY 2024 |
Taso: | Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2024-2025) |
Lukukausi: | Syksy |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Lehesvuo, Riikka |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2024-2025
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3007 | SSY2023-2Y | 1.8.2024 – 20.12.2024 | Miro Koskenranta, Riikka Lehesvuo | Suomi | 1.12.2024 – 13.1.2025 |
3008 | SSY2024-1Y | 1.8.2024 – 20.12.2024 | Miro Koskenranta, Riikka Lehesvuo | Suomi | 1.12.2024 – 13.1.2025 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- implementoida näyttöön perustuvaa toimintaa palveluorganisaatiossa
- kehittää ja johtaa näyttöön perustuvaa toimintaa palveluorganisaatiossa
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 108 h
- itsenäinen ennakko-opiskelu 14 h
- työjärjestyksessä olevaa opiskelua 16 h
- parityöskentely ja harjoitustehtävän tekeminen 78 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
-
Sisältö
- näyttöön perustuvan toiminnan lähtökohdat
- näyttöön perustuvan toiminnan implementointi palveluorganisaatioissa
- näyttöön perustuvan toiminnan kehittäminen ja johtaminen palveluorganisaatioissa
Opiskelumateriaali
Opettajan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
- itsenäinen ennakko-opiskelu
- luento-opetus
- pienryhmätyöskentely ja harjoitustehtävän tekeminen
Arviointikriteerit
Taso 1: opiskelija
- kuvaa esimerkinomaisesti näyttöön perustuvaa toimintaa ja sen implementointia
- kuvaa esimerkinomaisesti näyttöön perustuvan toiminnan kehittämistä ja johtamista palveluorganisaatioissa
Taso 3: opiskelija
- kuvaa näyttöön perustuvan toiminnan lähtökohdat ja implementoinnin periaatteet ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
- kuvaa kehittäjän ja johtajan roolit näyttöön perustuvan toiminnan implementoinnissa ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
Taso 5: opiskelija
- tarkastelee analyyttisesti näyttöön perustuvan toiminnan lähtökohtia ja implementoinnin periaatteita ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa
- tarkastelee analyyttisesti kehittäjän ja johtajan rooleja näyttöön perustuvan toiminnan implementoinnissa ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa
Arviointimenetelmät
- pienryhmätyöskentelyyn osallistuminen hyväksyttävästi ja ennakkotehtävän tekeminen hyväksyttävästi, harjoitustehtävän tekeminen numeerinen arviointi (0-5)
Harjoittelu
-
Lisätietoja
-