Asiakaslähtöinen palvelujen kehittäminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSYS1408 |
OPS: | SSY 2023 |
Taso: | Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2024-2025) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 4 op |
Vastuuopettaja: | Häyry, Riitta |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2024-2025
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli |
---|---|---|---|---|
3005 | S-SY-2Y, SSY2023-2Y | 1.1.2025 – 31.3.2025 | Riku Niemistö | Suomi |
3006 | SSY2024-1Y | 1.1.2025 – 31.5.2025 | Miro Koskenranta | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- analysoida ja kehittää organisaation toimintaprosesseja
- ottaa huomioon asiakasnäkökulman palveluiden kehittämisessä
- keskeiset palvelujen laadun varmistuksen menetelmät
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 108 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: h
- mistä itsenäistä opiskelua: h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Sisältö
- asiakasnäkökulma palvelujen tuottamisessa
- laatujohtaminen ja laatujärjestelmät
- prosessijohtaminen
- arviointitoiminta
Aluevaikuttavuus
Alueella toimivien organisaatioiden asiakaslähtöisyyden arviointi.
Kansainvälisyys
Laatua ja asiakaslähtöisyyttää käsittelevä kansainvälinen kirjallisuus.
Opiskelumateriaali
Opettajan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Lähiopetusta, ohjattua verkko-opetusta (Moodle) sekä itsenäistä opiskelua.
Arviointikriteerit
Taso 1:
- opiskelija kuvaa esimerkinomaisesti organisaation toimintaprosesseja
- opiskelija tunnistaa asiakasnäkökulman palvelujen tuottamisessa
- opiskelija kuvaa esimerkinomaisesti keskeiset palvelujen laadun varmistuksen menetelmät
Taso 3:
- opiskelija kuvaa organisaation toimintaprosesseja ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
- opiskelija tunnistaa asiakasnäkökulman palvelujen tuottamisessa ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
- opiskelija kuvaa keskeiset palvelujen laadun varmistuksen menetelmät ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
Taso 5:
- opiskelija tarkastelee analyyttisesti organisaation toimintaprosesseja ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa perustellen
- opiskelija tarkastelee analyyttisesti asiakasnäkökulmaa palvelujen tuottamisessa ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa perustellen
- opiskelija tarkastelee analyyttisesti keskeisiä palvelujen laadun varmistuksen menetelmiä ja soveltaa tietoa uudessa kontekstissa perustellen
Arviointimenetelmät
- harjoitustehtävät 100 %, numeerinen arviointi