Asiakasviestintä sosiaali- ja terveysalalla
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SY00BG57 |
OPS: | SSY 2021 |
Taso: | Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Niemistö, Riku |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|
3001 | 18.1.2022 – 3.3.2022 | Laura Perttola, Riku Niemistö | Suomi | 1.12.2021 – 10.1.2022 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- viestiä asiakkaille selkeästi ja ymmärrettävästi erilaisissa viestintätilanteissa ja -kanavissa
- kehittää omia viestintätaitojaan ja kielitietoisuuttaan
- huolehtia asiakasviestinnän saavutettavuudesta
- määritellä asiakasviestintään liittyvät oikeudelliset kysymykset julkisissa ja yksityisissä työtehtävissä
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 54 h, josta
- työjärjestyksessä olevaa opiskelua 10 h
- itsenäistä ja ohjattua verkko-opetusta Moodlessa 44 h
Lähiopetus järjestetään hybridiopetuksena kolmena intensiivipäivänä (läsnäolovaatimus 75 prosenttia):
• tiistai 18.1. klo 16-20
• torstai 3.2. klo 16-18
• torstai 3.3. klo 16-20
Lähiopetukseen on mahdollista osallistua myös etäyhteydellä Zoomin välityksellä.
Sisältö
- Asiakaslähtöinen tekstityö sosiaali- ja terveysalalla
- Asiakasviestinnän selkeys, sujuvuus ja saavutettavuus
- Kirjoitetaan parempia päätöksiä
- Hyvän palvelun nimistö
Opiskelumateriaali
Opettajan ilmoittama materiaali Moodlessa.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Hybridiopetus: lähiopetus ja lähitunneilla tehtävät harjoitukset kampuksella tai Zoomissa
Itsenäinen ja ohjattu verkko-opiskelu
Arviointikriteerit
Hyväksytty:
Opiskelija on osallistunut intensiivipäivien lähi- tai hybridiopetukseen sekä palauttanut Moodleen pyydetyt tehtävät. Kirjallinen lopputehtävä on laadittu tehtävänannon mukaisesti ja se osoittaa, että opiskelija
- tunnistaa julkisen ja yksityisen toiminnan eron asiakasviestintätilanteissa
- osaa analysoida ja arvioida omaa viestintäosaamistaan erilaisissa vuorovaikutustilanteissa
- osaa tunnistaa ja muokata viestintätilanteisiin liittyviä ymmärrettävyyden ja selkeyden ongelmakohtia
- osaa arvioida organisaationsa asiakasviestinnän saavutettavuuden perusasioita.
Hylätty:
Opiskelija ei ole osallistunut kahden tai useamman intensiivipäivän lähi- tai hybridiopetukseen, tai jokin Moodleen palautettavista tehtävistä puuttuu. Jos kirjallinen lopputehtävä on palautettu, mutta se ei täytä tehtävänannossa määriteltyjä kriteerejä, opiskelija voi palauttaa tehtävän korjattuna uudelleen.
Arviointimenetelmät
Arvioitavat tehtävät (asteikolla hyv-hyl):
harjoitukset Moodlessa
harjoitukset intensiivipäivinä
itsenäisesti laadittava kirjallinen tehtävä
Hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien osatehtävien suorittamista.