Organisaation toiminnan kehittäminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSYS1407 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | SSY 2015 |
Taso: | Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2016-2017) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Lautamäki, Satu |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2016-2017
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | S-SY-2Y | 26.8.2016 – 23.12.2016 | Satu Lautamäki | Suomi | 22.8.2016 – 19.9.2016 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- kuvata innovaatio- ja muutosjohtamisen keskeiset elementit ja tavoitteet
- kuvailla työelämän innovaatiojärjestelmän toimintaa
- arvioida työyhteisön kehittämistarpeita ja kartoittamaan erilaisia kehittämismenetelmiä.
- kuvailla mitkä tekijät tukevat tai estävät organisaation uudistumista.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 135 h, josta
- työjärjestyksessä olevaa opiskelua 24 h
- itsenäistä opiskelua 111 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Sisältö
- Innovaatiojohtamisen ja muutosjohtamisen määrittely.
- Organisaation uudistuminen ja innovatiivisuus.
- Työelämän innovaatiojärjestelmä ja työyhteisön kehittämisen lähestymistavat.
- Innovaatiotoiminnan menetelmät, kuten käyttäjälähtöisyys, luova ongelmanratkaisu, palvelumuotoilu.
Opiskelumateriaali
Opettajan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luento- ja workshop-opetusta 24 h, itsenäistä opiskelua 111 h
Arviointikriteerit
Taso 1: opiskelija
- kuvaa esimerkinomaisesti innovaatio- ja muutosjohtamisen periaatteita
- kuvaa esimerkinomaisesti työelämän kehittämisen tai innovaatiotoiminnan menetelmiä
Taso 3: opiskelija
- kuvaa innovaatio- ja muutosjohtamisen menetelmät ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
- arvioi työyhteisön kehittämiskohteita ja soveltaa tietoa tutussa kontekstissa
Taso 5: opiskelija
- kykenee laaja-alaisesti arvioimaan ja ennakoimaan työelämän muutostarpeita
- arvioi suunnitelmallisesti organisaation uudistumistarvetta ja soveltaa innovaatio-ja muutosjohtamisen menetelmiä uudessa kontekstissa huolellisesti perustellen
Arviointimenetelmät
Arviointi koostuu itsenäisten oppimistehtävien/kehittämisprojektin arvioinnista sekä opiskelijan itsearvioinnista. Numeerinen arviointi (1-5).