Monikulttuurisuus
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSHP3103 |
OPS: | SH 2020 / 2020K |
Taso: | Sairaanhoitaja (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2021-2022 / 2022) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Weber, Susanna |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2021-2022
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3008 | SH2020-2B | 1.8.2021 – 31.7.2022 | Eila Rasivirta | Suomi | 1.8.2021 – 6.9.2021 |
3009 | SH2020-2A | 1.8.2021 – 31.7.2022 | Eila Rasivirta | Suomi | 1.8.2021 – 6.9.2021 |
3010 | H-VV | 1.6.2021 – 31.12.2021 | Susanna Weber | Suomi | 15.3.2021 – 9.4.2021 |
3011 | SH2020-2C | 1.8.2021 – 31.7.2022 | Eila Rasivirta | Suomi | 1.8.2021 – 6.9.2021 |
3012 | SH2020-12CK | 1.1.2022 – 31.7.2022 | Eila Rasivirta | Suomi | 1.12.2021 – 10.1.2022 |
3013 | SH2020-12DK | 1.1.2022 – 31.7.2022 | Eila Rasivirta | Suomi | 1.12.2021 – 10.1.2022 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa ottaa huomioon erilaiset kulttuuritaustat omassa toiminnassaan hoitotyössä ja tunnistaa eri-ikäisten ja kulttuuritaustaltaan erilaisten ihmisten terveyteen ja elämään vaikuttavia tekijöitä.
Opiskelija ymmärtää terveyden ja sairauden merkityksen monikulttuurisesta näkökulmasta.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 54 h
- mistä ohjattua opiskelua 26 h
- mistä itsenäistä opiskelua 26 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita
Sisältö
Erilaisten kulttuurien kohtaaminen hoitotyössä. Terveys ja sairauskäsitykset eri kulttuureissa.
Opiskelumateriaali
Luennoitsijan osoittama materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot. Itsenäinen opiskelu.
Arviointikriteerit
Taso 5
Opiskelija osaa:
- arvioida ja kehittää hoitotyötä huomioiden eri kulttuuriset taustat
- suunnitella ja toteuttaa hoitotyötä monikulttuurisesta näkökulmasta
Taso 3
Opiskelija osaa:
- ottaa huomioon monikulttuuriset näkökulmat toteuttaessaan hoitotyötä
Taso 1
Opiskelija osaa:
- kuvata ja tunnistaa eri kulttuurien vaikutukset hoitotyön toiminnassa ja toteutuksessa
Arviointimenetelmät
Tehtävä, josta numeerinen arvointi (0-5).