Tutkimusviestintä
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSHP2004 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | S-SH 2013H / 2013T / 2013VK SH 2014 / 2018 TH 2014 |
Taso: | Sairaanhoitaja (AMK) / Terveydenhoitaja (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2015-2016 / 2016 / 2016-2017 / 2020-2021) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Kalliokoski, Eija |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | S-SH-3B | 21.8.2015 – 19.12.2015 | Eija Kalliokoski | Suomi | 21.8.2015 – 13.9.2015 |
2 | S-TH-3A, S-TH-3B | 26.10.2015 – 30.4.2016 | Eija Kalliokoski | Suomi | 14.8.2015 – 30.10.2015 |
3 | S-SH-3A | 4.1.2016 – 4.6.2016 | Eija Kalliokoski | Suomi | 7.12.2015 – 10.2.2016 |
4 | S-SH-3VK | 29.8.2016 – 23.12.2016 | Henrik Niemelä | Suomi | 22.8.2016 – 19.9.2016 |
5 | S-TH-3A, S-TH-3B | 29.8.2016 – 23.12.2016 | Henrik Niemelä | Suomi | 22.8.2016 – 19.9.2016 |
6 | S-SH-3B | 29.8.2016 – 16.12.2016 | Henrik Niemelä | Suomi | 22.8.2016 – 19.9.2016 |
7 | S-SH-2CK | 29.8.2016 – 16.12.2016 | Henrik Niemelä | Suomi | 22.8.2016 – 19.9.2016 |
8 | S-SH-2DK | 29.8.2016 – 4.3.2017 | Henrik Niemelä | Suomi | 22.8.2016 – 19.9.2016 |
9 | S-SH-3A | 9.1.2017 – 2.6.2017 | Henrik Niemelä | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
10 | S-SH-4CK | 9.1.2017 – 3.3.2017 | Henrik Niemelä | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
3001 | SH2018-3A | 24.8.2020 – 20.6.2021 | Hilkka Korpi | Suomi | 17.8.2020 – 11.9.2020 |
3002 | SH2018-3B | 24.8.2020 – 20.6.2021 | Hilkka Korpi | Suomi | 17.8.2020 – 11.9.2020 |
3003 | SH2018-34CK | 1.8.2021 – 31.7.2022 | Maarit Jäntti | Suomi | 1.8.2021 – 6.9.2021 |
3004 | SH2018-34DK | 1.8.2021 – 31.7.2022 | Maarit Jäntti | Suomi | 1.8.2021 – 6.9.2021 |
Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2021-2022
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee tutkimusviestinnän periaatteet ja osaa soveltaa niitä. Opiskelija perehtyy opinnäytetyön kirjoittamiseen.
Opiskelija osaa ilmaista itseään työelämän esiintymistilanteissa ja laatia vaikuttavan viestinnän asiakirjoja, toimia kokouksissa ja neuvotteluissa.
Opiskelija ymmärtää vuorovaikutustaitonsa jatkuvan kehittämisen merkityksen.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 54 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltävät opinnot: Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen I ja II, Hoitotyön viestintä
Sisältö
Tutkimusviestinnän periaatteet, opinnäytetyön kirjoittaminen
Yhteisöviestintä, ryhmäviestintä, neuvottelu- ja kokoustaito
Aluevaikuttavuus
Opiskelija kehittää tutkivan oppimisen taitojaan vastatakseen paremmin alueellisiin kehittämistavoitteisiin.
Opiskelumateriaali
Opettajan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmä- ja parityöt, itsenäinen opiskelu ja yksilölliset harjoitustehtävät.
Arviointikriteerit
Taso 5
Opiskelija
- osaa kirjoittaa tieteellistä tekstiä ja omaa erittäin hyvät valmiudet opinnäytetyön kirjoittamiseen
- osaa ilmaista itseään selkeästi ja kiinnostavasti työelämän edellyttämissä tilanteissa ja osoittaa valmiutta kehittää taitojaan edelleen
Taso 3
Opiskelija
- osaa kirjoittaa tieteellistä tekstiä ja omaa hyvät valmiudet opinnäytetyön kirjoittamiseen
- osaa ilmaista itseään sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti työelämän edellyttämissä tilanteissa
Taso 1
Opiskelija
- osaa kuvata tieteellisen kirjoittamisen perusteet ja saa valmiudet opinnäytetyön kirjoittamiseen
- osaa laatia tilanteen vaatimia työ- ja yhteisöelämän asiakirjoja
Arviointimenetelmät
Hyväksytyt harjoitustehtävät. Tentti (numeerinen arviointi 0-5).