VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Hoitotyön ruotsi II (SSHP1104) > 2017-2018

Hoitotyön ruotsi II

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSHP1104
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: SH 2015 / 2015V
TH 2015
Taso: Sairaanhoitaja (AMK) / Terveydenhoitaja (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2017-2018 / 2018)
Laajuus: 2 op
Vastuuopettaja: Wähä, Anne
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2017-2018

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
13S-SH-3A1.9.2017 – 22.12.2017Anne WähäSuomi21.8.2017 – 18.9.2017
14S-SH-3B1.9.2017 – 1.5.2018Anne WähäSuomi21.8.2017 – 18.9.2017
15S-SH-2VK1.9.2017 – 22.12.2017Anne WähäSuomi30.8.2017 – 18.9.2017
16S-SH-3CK8.1.2018 – 1.6.2018Anne WähäSuomi11.12.2017 – 15.1.2018
17S-SH-3DK8.1.2018 – 1.6.2018Anne WähäSuomi11.12.2017 – 15.1.2018
18S-SH-3C8.1.2018 – 1.6.2018Anne WähäSuomi11.12.2017 – 15.1.2018
19S-TH-3A8.1.2018 – 1.6.2018Anne WähäSuomi11.12.2017 – 15.1.2018
20 21.2.2018 – 31.5.2018Anne WähäSuomi 

Osaamistavoitteet

Opiskelija perehtyy oman ammattialansa suulliseen viestintään. Opiskelija toimii ruotsin kielellä oman alansa perusasiakastilanteissa ja tiedostaa alan viestinnän erityispiirteet. Opiskelija keskustelee ammatillisista aiheista ja hankkii syventävää tietoa valitsemastaan ammatillisesta osa-alueesta. Opiskelija käyttää ruotsia hankkiessaan tietoa opiskelujensa aikana sekä työelämässä. Opiskelija asennoituu myönteisesti kielten oppimiseen

Opiskelijan työmäärä

Yhteensä: 54 h
- Työjärjestyksessä:18 h
- Virtuaaliopinnot: 16 h
- Itsenäinen opiskelu: 20 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Valmentava ruotsi ja/tai toisen asteen ruotsin opinnot, Hoitotyön ruotsi I

Sisältö

Oman ammattialan tekstit, työelämän viestintätilanteet, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, kirjoittamisharjoitukset, oppisisältö on integroitu omaan ammattialaan,pääpaino suullisissa harjoituksissa

Opiskelumateriaali

Annetaan opintojakson alussa/aikana

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Keskustelut, harjoitukset, pari- ja ryhmätyöt

Arviointikriteerit

Taitotaso 5
Opiskelija osaa ja selviytyy hyvin erilaisissa työelämän kielenkäyttötilanteissa ja hallitsee rakenteet hyvin ja osaa käyttää niitä monipuolisesti. Opiskelija osaa käyttää idiomaattisesti ja laajasti oman alan sanastoa ja ilmaisuja. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen. Opiskelija haluaa koko ajan kehittää kielitaitoaan.


Taitotaso 3
Opiskelija osaa ja selviytyy kohtalaisesti tavallisimmista ennakoitavista työelämän kielenkäyttötilanteista ja osaa käyttää rakenteita ja fraaseja viestinnässään kutakuinkin idiomaattisesti. Opiskelija osaa käyttää kurssin aikana opittua oman alan sanastoa. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.

Taitotaso 1
Opiskelija osaa ja pystyy osallistumaan tavallisimpiin ennakoitaviiin työelämän kielenkäyttötilanteisiin ja osaa käyttää yksinkertaisia rakenteita ja yksittäisiä sanoja viestinnässään. Opiskelija osaa kehittää kurssin aikana oman alan sanaston hallintaa. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen, hyväksytyt harjoitustyöt, suullinen tentti, numeerinen arviointi 0-5

Päättötodistukseen tulee valtionhallinnon kielitutkinnon arvosana tyydyttävä (1-3) tai hyvä (4-5) suullisesta ja kirjallisesta kielitaidosta erikseen


Takaisin