VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Opintohaku > Hoitotyön ruotsi I (SSHP1103) > 2019-2020

Hoitotyön ruotsi I

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSHP1103
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: SH 2019 / 2019V
TH 2019
Taso: Sairaanhoitaja (AMK) / Terveydenhoitaja (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2019-2020 / 2020)
Laajuus: 2 op
Vastuuopettaja: Wähä, Anne
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2019-2020

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliLähiop.Ilmoittautuminen
36S-SH-1A6.1.2020 – 24.5.2020Anne WähäSuomi22 h16.12.2019 – 14.1.2020
37S-SH-1B6.1.2020 – 24.5.2020Anne WähäSuomi20 h16.12.2019 – 14.1.2020
38S-SH-1CK2.9.2019 – 22.12.2019Anne WähäSuomi 19.8.2019 – 9.9.2019
39S-SH-1DK2.9.2019 – 22.12.2019Anne WähäSuomi 19.8.2019 – 9.9.2019
40S-TH-1A6.1.2020 – 24.5.2020Anne WähäSuomi20 h16.12.2019 – 14.1.2020
 S-SH-2DKP1 – P1 (2019-2020)Anne WähäSuomi22 h 
 S-SH-2CKP2 – P2 (2019-2020)Anne WähäSuomi20 h 

Osaamistavoitteet

Opiskelija perehtyy oman ammattialansa kirjalliseen viestintään. Opiskelija toimii ruotsin kielellä oman alansa perusasiakastilanteissa ja tiedostaa alan viestinnän erityispiirteet. Opiskelija keskustelee ja kirjoittaa ammatillisista aiheista ja hankkii syventävää tietoa valitsemastaan ammatillisesta osa-alueesta. Opiskelija käyttää ruotsia hankkiessaan tietoa opiskelujensa aikana sekä työelämässä. Opiskelija asennoituu myönteisesti kielten oppimiseen.

Opiskelijan työmäärä

Yhteensä: 54 h
- Työjärjestyksessä: 18 h
- Virtuaaliopinnot: 16 h
- Itsenäinen opiskelu: 20 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Valmentava ruotsi ja/tai toisen asteen ruotsin opinnot

Sisältö

Oman ammattialan tekstit, työelämän viestintätilanteet, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, kirjoittamisharjoitukset, oppisisältö on integroitu omaan ammattialaan,pääpaino kirjallisissa harjoituksissa

Aluevaikuttavuus

Opiskelija kehittää osaamistaan toimia alueen yritysten palveluksessa.

Kansainvälisyys

Opiskelija kehittää osaamistaan toimia monikulttuurisessa työyhteisössä ja erilaisten asiakkaiden kanssa.

Opiskelumateriaali

Annetaan opintojakson alussa/aikana

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Keskustelut, kirjalliset harjoitukset, pari- ja ryhmätyöt

Arviointikriteerit

Taitotaso 5
Opiskelija osaa ja selviytyy hyvin erilaisissa työelämän kielenkäyttötilanteissa ja hallitsee rakenteet hyvin ja osaa käyttää niitä monipuolisesti. Opiskelija käyttää idiomaattisesti ja laajasti oman alan sanastoa ja ilmaisuja. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen. Opiskelija haluaa koko ajan kehittää kielitaitoaan.


Taitotaso 3
Opiskelija osaa ja selviytyy kohtalaisesti tavallisimmista ennakoitavista työelämän kielenkäyttötilanteista ja osaa käyttää rakenteita ja fraaseja viestinnässään kutakuinkin idiomaattisesti. Opiskelija osaa käyttää kurssin aikana opittua oman alan sanastoa. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.

Taitotaso 1
Opiskelija osaa ja pystyy osallistumaan tavallisimpiin ennakoitaviiin työelämän kielenkäyttötilanteisiin ja osaa käyttää yksinkertaisia rakenteita ja yksittäisiä sanoja viestinnässään. Opiskelija osaa kehittää kurssin aikana oman alan sanaston hallintaa. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen, hyväksytyt harjoitustyöt, kirjallinen tentti, numeerinen arviointi 0-5

Päättötodistukseen tulee valtionhallinnon kielitutkinnon arvosana tyydyttävä (1-3) tai hyvä (4-5) suullisesta ja kirjallisesta kielitaidosta erikseen


Takaisin