Monikulttuurisen työn syventävät opinnot
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSAS0216 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot |
OPS: | SA 2016 |
Taso: | Sosionomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2018-2019) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Hyttilä-Huhta, Tytti |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2018-2019
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Lähiop. | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|---|
8 | S-SA-3SP | 7.1.2019 – 2.6.2019 | Karina Björninen | Suomi | 22 h | 10.12.2018 – 14.1.2019 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija syventää osaamistaan monikulttuurisessa työssä ja osallistuu alan kehittämistyöhön.
Opiskelijan työmäärä
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Sisältö
Monikulttuurisuuden haasteet yhteiskunnassa ja sosiaalialalla. Alan kehittämistyö ja yhteiskunnallisen integraation edistäminen.
Opiskelumateriaali
Suvi Keskinen- Jaana Vuori- Anu Hirsiaho. Monikulttuurisuuden sukupuoli. Kansalaisuus ja erot hyvinvointiyhteiskunnassa.
Tampereen yliopistopaino. 2012
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Lukupiiri. Kehittämisprojekti
Arviointikriteerit
Taso 1-2: Opiskelija tunnistaa monikulttuurisen yhteiskunnan haasteita. Opiskelija osallistuu kehittämisprojektiin omalta osaltaan. Opiskelija osaa arvioida omaa ammatillista kasvuaan.
Taso 3: Opiskelija osaa soveltaa tietämystään monikulttuurisuudesta ja yhteiskunnan integraation edistämisestä kehittämisprojektissa. Opiskelija osaa arvioida tietämykseensä perustuen projektin toteutusta ja omaa ammatillista kasvuaan.
Taso 5: Opiskelija osaa organisoida, toteuttaa ja arvioida kehittämisprojektin, joka edistää yhteiskunnallista integraatioita ja tasa-arvoa. Opiskelija osaa arvioida kehittämissuuntaisesti projektin toteutusta ja omaa ammatillista kasvuaan.
Arviointimenetelmät
Oppimispäiväkirja