Monikulttuurisen työn syventävät opinnot
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSAS0216 |
Tyyppi: | Pakollinen valinnainen (vaihtoehtoinen) / Ammattiopinnot |
OPS: | S-SA 2010 / 2010V / 2011 / 2012 / 2012V / 2013 SA 2014 / 2014V / 2015 / 2016 |
Taso: | Sosionomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2012-2013 / 2013 / 2013-2014 / 2014-2015 / 2015 / 2015-2016 / 2016-2017 / 2017 / 2017-2018 / 2018-2019) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Hyttilä-Huhta, Tytti |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Lähiop. | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | S-SA-3SP | 7.1.2013 – 26.4.2013 | Tytti Hyttilä-Huhta | Suomi | 7.12.2012 – 7.1.2013 | |
2 | S-SA-3SP | 7.1.2014 – 30.5.2014 | Tytti Hyttilä-Huhta | Suomi | 9.12.2013 – 10.1.2014 | |
3 | S-SA-3SP | 5.1.2015 – 1.5.2015 | Tytti Hyttilä-Huhta | Suomi | 8.12.2014 – 12.1.2015 | |
4 | S-SA-3SPV | 5.1.2015 – 20.2.2015 | Tytti Hyttilä-Huhta | Suomi | 8.12.2014 – 12.1.2015 | |
5 | S-SA-3SP | 4.1.2016 – 30.4.2016 | Katja Valkama | Suomi | 7.12.2015 – 10.2.2016 | |
6 | S-SA-3SP, S-SA-3SPV | 9.1.2017 – 20.3.2017 | Susanna Weber | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 | |
7 | S-SA-3SP | 8.1.2018 – 1.6.2018 | Susanna Weber | Suomi | 11.12.2017 – 15.1.2018 | |
8 | S-SA-3SP | 7.1.2019 – 2.6.2019 | Karina Björninen | Suomi | 22 h | 10.12.2018 – 14.1.2019 |
Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2018-2019
Osaamistavoitteet
Opiskelija syventää osaamistaan monikulttuurisessa työssä ja osallistuu alan kehittämistyöhön.
Opiskelijan työmäärä
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Sisältö
Monikulttuurisuuden haasteet yhteiskunnassa ja sosiaalialalla. Alan kehittämistyö ja yhteiskunnallisen integraation edistäminen.
Opiskelumateriaali
Suvi Keskinen- Jaana Vuori- Anu Hirsiaho. Monikulttuurisuuden sukupuoli. Kansalaisuus ja erot hyvinvointiyhteiskunnassa.
Tampereen yliopistopaino. 2012
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Lukupiiri. Kehittämisprojekti
Arviointikriteerit
Taso 1-2: Opiskelija tunnistaa monikulttuurisen yhteiskunnan haasteita. Opiskelija osallistuu kehittämisprojektiin omalta osaltaan. Opiskelija osaa arvioida omaa ammatillista kasvuaan.
Taso 3: Opiskelija osaa soveltaa tietämystään monikulttuurisuudesta ja yhteiskunnan integraation edistämisestä kehittämisprojektissa. Opiskelija osaa arvioida tietämykseensä perustuen projektin toteutusta ja omaa ammatillista kasvuaan.
Taso 5: Opiskelija osaa organisoida, toteuttaa ja arvioida kehittämisprojektin, joka edistää yhteiskunnallista integraatioita ja tasa-arvoa. Opiskelija osaa arvioida kehittämissuuntaisesti projektin toteutusta ja omaa ammatillista kasvuaan.
Arviointimenetelmät
Oppimispäiväkirja