Hoitotyön ruotsi III
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SH00BC92 |
OPS: | SH 2022 |
Taso: | Sairaanhoitaja (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2024-2025) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 1 op |
Vastuuopettaja: | Wähä, Anne |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2024-2025
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3005 | SH2021V-34K | 1.11.2024 – 15.12.2024 | Anne Wähä | Suomi | 1.8.2024 – 6.9.2024 |
3006 | SH2022-3A | 1.4.2025 – 31.5.2025 | Anne Wähä | Suomi | 1.12.2024 – 12.1.2025 |
3007 | SH2022-3B | 1.4.2025 – 31.5.2025 | Anne Wähä | Suomi | 1.12.2024 – 12.1.2025 |
3008 | SH2021-34DK | 1.8.2024 – 30.11.2024 | Anne Wähä | Suomi | 1.8.2024 – 6.9.2024 |
3009 | SH2021-34CK | 1.8.2024 – 30.11.2024 | Anne Wähä | Suomi | 1.8.2024 – 6.9.2024 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija syventää taitoaan oman ammattialansa suullisessa viestintässä. Opiskelija toimii ruotsin kielellä oman alansa asiakastilanteissa ja tiedostaa alan viestinnän erityispiirteet. Opiskelija keskustelee ammatillisista aiheista ja hankkii syventävää tietoa valitsemastaan ammatillisesta osa-alueesta. Opiskelija käyttää ruotsia hankkiessaan tietoa opiskelujensa aikana sekä työelämässä. Opiskelija asennoituu myönteisesti kielten oppimiseen
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä: 1op
- 27h
- työjärjestyksessä 12h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Hoitotyön ruotsi I ja II
Sisältö
Oman ammattialan tekstit, työelämän viestintätilanteet, pääpaino sanaston laajentamisessa ja suullisissa harjoituksissa, oppisisältö on integroitu omaan ammattialaan.
Aluevaikuttavuus
Opiskelija kehittää osaamistaan toimia alueen yritysten palveluksessa.
Kansainvälisyys
Opiskelija kehittää osaamistaan toimia monikulttuurisessa työyhteisössä ja erilaisten asiakkaiden kanssa.
Opiskelumateriaali
Annetaan opintojakson alussa/aikana
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Yksilötehtävät, pari-ja ryhmätyöt, vuorovaikutteinen oppiminen, keskustelut
Arviointikriteerit
Taitotaso 5
Opiskelija osaa ja selviytyy hyvin erilaisissa työelämän kielenkäyttötilanteissa ja hallitsee rakenteet hyvin ja osaa käyttää niitä monipuolisesti. Opiskelija osaa käyttää idiomaattisesti ja laajasti oman alan sanastoa ja ilmaisuja. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen. Opiskelija haluaa koko ajan kehittää kielitaitoaan.
Taitotaso 3
Opiskelija osaa ja selviytyy kohtalaisesti tavallisimmista ennakoitavista työelämän kielenkäyttötilanteista ja osaa käyttää rakenteita ja fraaseja viestinnässään kutakuinkin idiomaattisesti. Opiskelija osaa käyttää kurssin aikana opittua oman alan sanastoa. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.
Taitotaso 1
Opiskelija osaa ja pystyy osallistumaan tavallisimpiin ennakoitaviiin työelämän kielenkäyttötilanteisiin ja osaa käyttää yksinkertaisia rakenteita ja yksittäisiä sanoja viestinnässään. Opiskelija osaa kehittää kurssin aikana oman alan sanaston hallintaa. Asenne kielenoppimiseen on myönteinen.
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen, hyväksytyt harjoitustyöt, suullinen arviointi, numeerinen arviointi 0-5
Lisätietoja
Toisen kotimaisen kielen osalta tutkintotodistukseen merkitään sanallinen arvosana (hyvä/tyydyttävä) valtioneuvoston asetuksen suomen ja ruotsin kielen osoittamisesta valtionhallinnossa (481/2003) mukaisesti. Kirjallinen ja suullinen kielitaito arvioidaan erikseen. Valtakunnallisen linjauksen mukaisesti ammattikorkeakoulun arvosanat 1-3 vastaavat lain 424/2003 edellyttämän kielitaidon arvioinnissa sanallista arvosanaa tyydyttävä ja arvosanat 4-5 arvosanaa hyvä. Tutkintotodistuksen merkintä korvaa erillisen kielitodistuksen.
Opintojakson jälkeen merkitään sanallinen arvosana suullisesta kielitaidosta.
Kurssipalaute annetaan Spark-järjestelmän kautta