Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen II
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSHP2002 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | SH 2019V |
Taso: | Sairaanhoitaja (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2020) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Melender, Hanna-Leena |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset vuonna 2020
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
29 | S-SH-2A | 6.1.2020 – 24.5.2020 | Anne Puska | Suomi | 16.12.2019 – 14.1.2020 |
30 | S-SH-2B | 6.1.2020 – 31.5.2020 | Anne Puska | Suomi | 16.12.2019 – 14.1.2020 |
3005 | SH2018-23CK | 24.8.2020 – 20.12.2020 | Anne Puska | Suomi | 17.8.2020 – 11.9.2020 |
3006 | SH2018-23DK | 24.8.2020 – 20.12.2020 | Virpi Välimaa | Suomi | 17.8.2020 – 11.9.2020 |
3007 | SH2019V-12K | 1.12.2020 – 20.6.2021 | Anne Puska | Suomi | 17.8.2020 – 10.1.2021 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2022-2023.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa soveltaa tavallisimpia aineiston analyysimenetelmiä. Opiskelija osaa parantaa ja arvioida tutkimuksen/kehittämistyön luotettavuutta. Opiskelija osaa raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset suullisesti ja kirjallisesti.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 53 h
- mistä ohjattua opiskelua: 25 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 28 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltävät opinnot: Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen I.
Sisältö
Aineiston analyysimenetelmät.Tutkimuksen/kehittämistyön luotettavuuden parantaminen ja arviointi. Tutkimusraportin tai kehittämistyön raportin kirjoittaminen. Tutkimustulosten tai kehittämistyön tulosten suullinen esittäminen erilaisissa tilaisuuksissa sekä kirjallinen julkaiseminen erilaisilla julkaisufoorumeilla.
Opiskelumateriaali
Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2015. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: WSOYpro.
Muu ilmoitettava materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot 23 h, tentti 2 h.
Arviointikriteerit
Taso 5: opiskelija osaa
- kuvata laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin keskeiset menetelmät ja soveltaa niitä
- kuvata tutkimuksen/kehittämistyön luotettavuuden parantamisen ja arvioinnin menetelmät ja soveltaa niitä
- osaa raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset viestivästi, kriittisesti ja analyyttisesti sekä laatia tutkimusraportista/kehittämistyön raportista ja sen suullisesta esittelystä toimivat, ehyet kokonaisuudet
Taso 3: opiskelija osaa
- kuvata laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin menetelmiä
- kuvata tutkimuksen/kehittämistyön luotettavuuden parantamisen ja arvioinnin menetelmiä
- raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset viestivästi, osittain kriittisesti ja analyyttisesti, sekä laatia tutkimusraportista/kehittämistyön raportista ja sen suullisesta esittelystä toimivat
Taso 1: opiskelija osaa
- nimetä laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin menetelmiä
- nimetä tutkimuksen/kehittämistyön luotettavuuden parantamisen ja arvioinnin menetelmiä
- raportoida tutkimus/kehittämistyön tuloksia sekä laatia tutkimusraportin/kehittämistyön raportin ja esitellä sitä suullisesti
Arviointimenetelmät
Tentti 100%. Numeerinen arviointi 0-5.