VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Sairaanhoitajakoulutus (SH) > 2016 > Vuosi 4 > Hoitotiede hoitotyön kehittämisessä (SSHA5103)

Hoitotiede hoitotyön kehittämisessä

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSHA5103
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: SH 2016
Taso: Sairaanhoitaja (AMK)
Opiskeluvuosi: 4 (2019-2020)
Laajuus: 2 op
Vastuuopettaja: Melender, Hanna-Leena
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2019-2020

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliLähiop.Ilmoittautuminen
7S-SH-3CK, S-SH-3DK6.1.2020 – 24.5.2020Hanna-Leena MelenderSuomi 16.12.2019 – 14.1.2020
8S-SH-4A2.9.2019 – 22.12.2019Hanna-Leena MelenderSuomi22 h19.8.2019 – 9.9.2019
9S-SH-4B2.9.2019 – 22.12.2019Hanna-Leena MelenderSuomi22 h19.8.2019 – 9.9.2019
 S-SH-4CK, S-SH-3DK, S-SH-4DKP3 – P4Marita SalmuSuomi22 h 
 S-SH-4CK, S-SH-3DK, S-SH-4DKP3 – P4Marita Salmu, Hanna-Leena MelenderSuomi22 h 

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää hoitotieteellisen tutkimuksen merkityksen hoitotyön laadun kehittämisessä. Opiskelija syventää ymmärrystään näyttöön perustuvasta toiminnasta hoitotyön käytännössä.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä 54 t, mistä
- luentoja 16 t
- itsenäistä opiskelua 36 t
- tentti 2 t
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Hoitotyön ammattilliset perusopinnot.

Sisältö

Hoitotieteen, tutkimuksen ja kehittämisen suhde. Sairaanhoitajan asiantuntijuuden arviointi. Hoitotieteelliseen näyttöön perustuva hoitotyön käytäntö, johtaminen ja koulutus. Näyttöön perustuva asiakkaan/potilaan, opiskelijan ja kollegan ohjaus ja opetus. Hoitotieteen tulevaisuus.

Opiskelumateriaali

Eriksson, K, Isola, A, Kyngäs, H, Leino-Kilpi, H, Lindström, UÅ, Paavilainen, E, Pietilä, A-M, Salanterä, S, Vehviläinen-Julkunen-K, Åstedt-Kurki, P. 2012. Hoitotiede. Helsinki. Sanoma Pro Oy. (soveltuvin osin)
Artikkelit ja muu ilmoitettava materiaali (ilmoitetaan opintojakson alussa)

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot. Itsenäinen opiskelu.

Arviointikriteerit

Taso 1: opiskelija osaa
- nimetä hoitotieteeseen perustuvan hoitotyön käytännön, johtamisen ja koulutuksen elementtejä

Taso 3: opiskelija osaa
- kuvata keskeiset hoitotieteeseen perustuvan hoitotyön käytännön, johtamisen ja koulutuksen elementtejä

Taso 5:opiskelija osaa
- kuvata keskeiset hoitotieteeseen perustuvan hoitotyön käytännön, johtamisen ja koulutuksen elementtejä ja osaa soveltaa niitä uudessa kontekstissa

Arviointimenetelmät

Tentti 50 %. Kirjallinen tehtävä 50 %.


Takaisin