Opetus ja ohjaus
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSHP1402 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | SH 2014 |
Taso: | Sairaanhoitaja (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2014-2015) |
Laajuus: | 1 op |
Vastuuopettaja: | Kallio, Suvi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2014-2015
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
5 | S-SH-1VK | 1.9.2014 – 19.12.2014 | Suvi Kallio | Suomi | 15.8.2014 – 31.10.2014 |
6 | S-SH-1CK | 1.9.2014 – 19.12.2014 | Suvi Kallio | Suomi | 15.8.2014 – 31.10.2014 |
7 | S-TH-1A, S-TH-1B | 1.9.2014 – 24.10.2014 | Pirjo Peltomäki, Suvi Kallio | Suomi | 15.8.2014 – 21.9.2014 |
8 | S-SH-1A | 5.1.2015 – 5.6.2015 | Regina Nurmi | Suomi | 8.12.2014 – 12.1.2015 |
9 | S-SH-1B | 5.1.2015 – 1.5.2015 | Paula Hakala | Suomi | 8.12.2014 – 12.1.2015 |
10 | S-SH-1C | 5.1.2015 – 1.5.2015 | Sanna Saikkonen | Suomi | 8.12.2014 – 12.1.2015 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija ohjaa asiakasta sosiaali- ja terveyspalveluiden käytössä, oman terveytensä edistämisessä ja sairautensa hoidossa. Opiskelija huomioi ohjaukseen liittyvät erityistarpeet. Opiskelija hallitsee opiskelijaohjauksen periaatteet .
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 27 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 13 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 14 h
Sisältö
Yksilön ja ryhmän ohjaamisen taidot.
Opiskelumateriaali
Vänskä, K., Laitinen-Väänänen, S., Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita. Helsinki.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luento, ryhmätehtävä, opetustapahtuma
Arviointikriteerit
Taso 5
Opiskelija osaa:
- huomioida hoitotyössä itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti asiakkaiden erilaiset taustat ja tarpeet
- etsiä, käyttää ja arvioida luotettavaa tietoa kehittäen ohjausta ja hoitotyötä
Taso 3
Opiskelija osaa:
- huomioida itsenäisesti hoitotyössä asiakkaiden erilaiset taustat ja tarpeet
- perustellusti etsiä, käyttää ja arvioida luotettavaa tietoa ohjauksessa ja hoitotyössä
Taso 1
Opiskelija osaa:
- huomioida ohjatusti hoitotyössä asiakkaiden erilaiset taustat ja tarpeet
- etsiä ja käyttää luotettavaa tietoa ohjauksessa ja hoitotyössä
Arviointimenetelmät
Opetustapahtuma