Tekniikan englanti
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | TT00BI59 |
OPS: | SAT 2023 |
Taso: | Insinööri (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2024-2025) |
Lukukausi: | Syksy |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Kiikkala, Sanna-Liisa |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2024-2025
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3005 | TT2023-2, TT2023-2A, TT2023-2B, TT2023-2C | 7.1.2025 – 30.4.2025 | Sanna-Liisa Kiikkala | Suomi | 1.12.2024 – 13.1.2025 |
3006 | SAT2023-2, SAT2023-2A, SAT2023-2B, SAT2023-2C, SAT2023-2D, SAT2023-2E | 2.9.2024 – 14.12.2024 | Sanna-Liisa Kiikkala | Suomi | 1.8.2024 – 6.9.2024 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää tekniikan alan ja työelämän tekstejä ja tuntee alansa keskeistä sanastoa. Opiskelija tunnistaa kielen eri rekisterit ja osaa kirjoittaa asianmukaisia tekniikan tekstejä ja dokumentteja sekä pystyy keskustelemaan tekniikan alan ja työelämän eri ilmiöistä tai asioista. Opiskelija oppii suullisia vuorovaikutustaitoja ja tuntee työelämän suulliset viestintätilanteet. Tavoitetaso CEFR B2.
Opiskelijan työmäärä
135 h, josta lukujärjestykseen merkittyä lähiopetusta 50 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Toisen asteen koulutuksen englannin oppimäärä.
Sisältö
Työelämän ja tekniikan alan tekstit, sanasto ja dokumentit (raportit, tiivistelmä, CV ja hakemus, ohjeet), työelämän suulliset viestintätilanteet (kokoukset, neuvottelut, työhaastattelu, messut ja esitelmät).
Opiskelumateriaali
Opettajan koostama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Suulliset ja kirjalliset harjoitukset, pari- ja ryhmätyöt.
Arviointikriteerit
5: Opiskelija ymmärtää vaivatta alan tekstit ja tunnistaa piilomerkitykset, omaa laajan oman alan sanaston, ilmaisee ajatuksiaan spontaanisti ja täsmällisesti, erottaa merkitysvivahteet mutkikkaissakin tilanteissa ja pystyy tuottamaan sisällöllisesti yhtenäisen, yksityiskohtaisen ja tehokkaan esitelmän.
3: Opiskelija tuntee alan keskeisen sanaston ja ymmärtää pääajatukset oman erityisalansateksteistä. Hän pystyy osallistumaan alaan liittyvään keskusteluun spontaanisti ja pitämään selkeän ja yksityiskohtaisen esitelmän.
1: Opiskelija tuntee alan perussanaston, ymmärtää pääkohdat alan teksteistä, pysyy mukana työhön ja alaan liittyvissä keskusteluissa ja pystyy pitämään esitelmän.
Arviointimenetelmät
Kirjallinen ja suullinen tentti, jatkuva näyttö.