Tutkimustoiminta III
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SAPA0706 |
OPS: | SA 2018V / 2019 |
Taso: | Sosionomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2021 / 2021-2022) |
Lukukausi: | Syksy / Kevät |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Häyry, Riitta |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2021-2022
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3003 | SA2018V-34K | 1.8.2021 – 31.12.2021 | Anne Puska | Suomi | 1.8.2021 – 6.9.2021 |
3004 | SA2019-3A | 30.10.2021 – 23.4.2022 | Anne Puska | Suomi | 1.8.2021 – 6.9.2021 |
3005 | SA2019-3B | 29.10.2021 – 22.4.2022 | Anne Puska | Suomi | 1.8.2021 – 6.9.2021 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- perustella määrällisen/tilastollisen lähestymistavan valinnan
- suunnitella ja toteuttaa määrällisen/tilastollisen tutkimuksen
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 53 h
- mistä ohjattua opiskelua: 26 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 27 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Tutkimustoiminta I ja II
Sisältö
- mitä tilastollinen tutkimus on?
- tilastollisen tutkimuksen ominaispiirteet
- tilastollisen aineiston kerääminen
- tilastollisen aineiston analysointi SPSS-ohjelman avulla
- tilastollisen tutkimuksen raportointi ja luotettavuuden arviointi
Aluevaikuttavuus
Opiskelija tutustuu alueen tutkimushankkeisiin.
Kansainvälisyys
Opiskelija käyttää kansainvälistä menetelmäkirjallisuutta ja tutustuu kansainvälisiin tutkimusraportteihin.
Opiskelumateriaali
Opettajan osoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, SPSS-harjoitukset, itsenäinen opiskelu
Arviointikriteerit
Taso 5: opiskelija osaa
- kuvata määrällisen aineiston analyysin keskeiset menetelmät ja soveltaa niitä
Taso 3: opiskelija osaa
- kuvata määrällisen aineiston analyysin menetelmiä ja tehdä joitain sovelluksia
Taso 1: opiskelija osaa
- nimetä joitain määrällisen aineiston analyysin menetelmiä ja tehdä ohjatusti joitain sovelluksia
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen harjoituksiin ja harjoitustehtävä, numeerinen arviointi (0–5).