Ammatillinen kasvu I
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SAPA0102 |
OPS: | SA 2020V |
Taso: | Sosionomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2021) |
Lukukausi: | Syksy |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Blom, Heidi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2021-2022
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3001 | SA2020-1A | 1.8.2020 – 20.6.2021 | Heidi Blom | Suomi | 17.8.2020 – 10.1.2021 |
3002 | SA2020-1B | 24.8.2020 – 20.6.2021 | Heli Huhta | Suomi | 17.8.2020 – 11.9.2020 |
3003 | SA2020-1C | 24.8.2020 – 20.6.2021 | Tiina Järvelä | Suomi | 17.8.2020 – 10.1.2021 |
3004 | SA2020V-12K | 1.8.2021 – 31.12.2021 | Ahti Nyman | Suomi | 1.8.2021 – 6.9.2021 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
* käynnistää oman ammatillisen portfoliotyöskentelynsä.
* hyödyntää portfoliota ammatillisen kasvun välineenä ja ymmärtää pitkäjänteisen ammatillisen kasvuprosessin hyödyn.
Portfoliotyöskentelyn painopisteenä yksilön näkökulma.
Sisältö
* Yleisten ja ammatillisten kompetenssien perusteet
* Portfoliotyöskentelyn ohjeistus ja sisältö
* Oman oppimisen reflektointi
* Menetelmäpakin sisällön keräämisen aloitus
Aluevaikuttavuus
Opiskelija selvittää työelämän osaamistarpeita ja ryhtyy rakentamaan omaa osaamistaan tavoitteellisesti.
Kansainvälisyys
Opiskelija kehittää osaamistaan toimiakseen myös kansainvälisillä työkentillä.
Opiskelumateriaali
Helminen, Jari (toim) 2016. Sosiaaliohjaus -lähtökohtia ja käytäntöjä. Edita. Helsinki.
Raatikainen, Eija, Rahikka Anne, Saarnio Tuula ja Vepsä Päivi (2019). Ammattina sosionomi. Sanoma Pro Oy, Helsinki.
Arviointikriteerit
Hyväksytty / hylätty
Opiskelija osaa
* valita itselleen sopivan portfolio –työskentelytavan
* perustella ja hyödyntää keräämäänsä menetelmätyökalupakkia
* käynnistää saamiensa arviointien pohjalta omaa ammatillista kasvuaan ammattieettisten ja vastuullisten periaatteiden mukaisesti