Ammatillinen kasvu I
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SAPA0102 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | SA 2016V / 2017 / 2018 / 2018V / 2019 / 2020 / 2020V |
Taso: | Sosionomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2017 / 2017-2018 / 2018-2019 / 2019 / 2019-2020 / 2020-2021 / 2021) |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Blom, Heidi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | S-SA-1VK | 9.1.2017 – 28.4.2017 | Eija Kalliokoski, Heidi Blom, Riku Niemistö | Suomi | 12.12.2016 – 16.1.2017 |
2 | S-SA-1A | 1.9.2017 – 22.12.2017 | Merja Kaminen, Sinikka Palosaari | Suomi | 21.8.2017 – 16.9.2017 |
3 | S-SA-1B | 1.9.2017 – 22.12.2017 | Merja Kaminen, Sinikka Palosaari | Suomi | 21.8.2017 – 18.9.2017 |
4 | S-SA-1A | 31.8.2018 – 21.12.2018 | Aira Bragge | Suomi | 20.8.2018 – 17.9.2018 |
5 | S-SA-1B | 31.8.2018 – 21.12.2018 | Heidi Blom | Suomi | 20.8.2018 – 17.9.2018 |
6 | S-SA-1VK | 7.1.2019 – 31.7.2020 | Aira Bragge | Suomi | 10.12.2018 – 14.1.2019 |
7 | S-SA-1A | 6.1.2020 – 24.5.2020 | Heidi Blom | Suomi | 16.12.2019 – 14.1.2020 |
8 | S-SA-1B | 2.9.2019 – 22.12.2019 | Aira Bragge, Kati Långsjö | Suomi | 19.8.2019 – 9.9.2019 |
3001 | SA2020-1A | 1.8.2020 – 20.6.2021 | Heidi Blom | Suomi | 17.8.2020 – 10.1.2021 |
3002 | SA2020-1B | 24.8.2020 – 20.6.2021 | Heli Huhta | Suomi | 17.8.2020 – 11.9.2020 |
3003 | SA2020-1C | 24.8.2020 – 20.6.2021 | Tiina Järvelä | Suomi | 17.8.2020 – 10.1.2021 |
3004 | SA2020V-12K | 1.8.2021 – 31.12.2021 | Ahti Nyman | Suomi | 1.8.2021 – 6.9.2021 |
Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2021-2022
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
* käynnistää oman ammatillisen portfoliotyöskentelynsä.
* hyödyntää portfoliota ammatillisen kasvun välineenä ja ymmärtää pitkäjänteisen ammatillisen kasvuprosessin hyödyn.
Portfoliotyöskentelyn painopisteenä yksilön näkökulma.
Sisältö
* Yleisten ja ammatillisten kompetenssien perusteet
* Portfoliotyöskentelyn ohjeistus ja sisältö
* Oman oppimisen reflektointi
* Menetelmäpakin sisällön keräämisen aloitus
Aluevaikuttavuus
Opiskelija selvittää työelämän osaamistarpeita ja ryhtyy rakentamaan omaa osaamistaan tavoitteellisesti.
Kansainvälisyys
Opiskelija kehittää osaamistaan toimiakseen myös kansainvälisillä työkentillä.
Opiskelumateriaali
Helminen, Jari (toim) 2016. Sosiaaliohjaus -lähtökohtia ja käytäntöjä. Edita. Helsinki.
Raatikainen, Eija, Rahikka Anne, Saarnio Tuula ja Vepsä Päivi (2019). Ammattina sosionomi. Sanoma Pro Oy, Helsinki.
Arviointikriteerit
Hyväksytty / hylätty
Opiskelija osaa
* valita itselleen sopivan portfolio –työskentelytavan
* perustella ja hyödyntää keräämäänsä menetelmätyökalupakkia
* käynnistää saamiensa arviointien pohjalta omaa ammatillista kasvuaan ammattieettisten ja vastuullisten periaatteiden mukaisesti