Oppilashuoltotyö
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SA00BC84 |
OPS: | AVOIN 2020 SA 2021 / 2022 / 2022V / 2023 / 2024 / 2024V |
Taso: | Sosionomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2023-2024 / 2024-2025 / 2025 / 2025-2026 / 2026-2027 / 2027) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Weber, Susanna |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3001 | H-VV | 1.6.2021 – 31.12.2021 | Susanna Weber | Suomi | 15.3.2021 – 9.4.2021 |
3002 | SA2020V-34K, SA2021-3A, SA2021-3B | 1.8.2023 – 31.12.2023 | Susanna Weber | Suomi | 1.8.2023 – 6.9.2023 |
3003 | SA2022-3A, SA2022-3B | 1.8.2024 – 20.12.2024 | Susanna Weber | Suomi | 1.8.2024 – 6.9.2024 |
Alla oleva kuvaus koskee lukuvuotta: 2024-2025
Osaamistavoitteet
Opiskelija tietää koulun oppilashuoltotyön tavoitteet ja toimintaa ohjaavat lait ja säädökset.
Opiskelija ymmärtää oppilashuoltotyön kentän esikoulusta II asteelle.
Opiskelija ymmärtää oppilas- ja opiskelijalähtöisyyden oppilashuoltotyössä.
Opiskelija osaa soveltaa yksilöllistä ja yhteisöllistä opiskelijahuoltoa.
Opiskelija osaa toimia, arvioida ja kehittää oppilashuoltotyötä moniammatillisesti.
Opiskelijan työmäärä
5 x 27h = 135h
Sisältö
Oppilashuollon palvelujärjestelmä ja suunnitelmat
Oppilashuoltotyö esikoulusta II asteelle
Oppilas- ja opiskelijahuoltolaki
Yksilöllinen oppilashuolto - yhteisöllinen oppilashuolto
Monialainen oppilashuolto
Opiskelumateriaali
Opettajan jakama materiaali.
Arviointikriteerit
Taso 1
Opiskelija tuntee opiskelijahuollon palvelujärjestelmän, lait ja säädökset. Opiskelija tunnistaa opiskelijahuoltotyön keskeiset tavoitteet.
Taso 3
Opiskelija tuntee opiskelijahuoltotyön kokonaisuuden ja osaa edistää sen toimintaa moniammatillisesti.
Taso 5
Opiskelija ymmärtää oppilashuoltotyön kokonaisuuden ja osaa kehittää sitä moniammatillisesti. Opiskelija ymmärtää teoriaa ja osaa kehittää osaamistaan sen avulla.
Lisätietoja
Opiskelija antaa opintojaksosta palautetta Spark- järjestelmän kautta.