Eri ikäisten mielenterveystyön osaamisen syventäminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SH00BC95 |
OPS: | SA 2022 |
Taso: | Sosionomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2024-2025) |
Lukukausi: | Syksy |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Björninen, Karina |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2024-2025
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli |
---|---|---|---|---|
3004 | SH2021-34CK, SH2021-34DK, SH2021V-34K | 1.1.2025 – 23.2.2025 | Karina Björninen | Suomi |
3005 | SA2022-3A, SA2022-3B | 1.8.2024 – 31.12.2024 | Karina Björninen | Suomi |
3006 | SH2022-3A, SH2022-3B | 1.4.2025 – 31.5.2025 | Karina Björninen | Suomi |
Suoritus ennakkoon? Katso toteutukset lukuvuonna 2023-2024.
Osaamistavoitteet
Opiskelija
- syventää tietämystään eri ikäisten mielenterveyden häiriöistä, psykiatrisista sairauksista ja niiden erilaisista hoitomuodoista
- hallitsee työtä ohjaavien kansallisten ja kansainvälisten säädösten ja suositusten merkityksen
- ottaa asiakastyössään huomioon työn erityispiirteitä ja vahvistaa asiakkaan ja hänen läheisensä osallisuutta
- osaa toimia moniammatillisissa ja integroiduissa sosiaalityön, perusterveydenhuollon, kuntoutuksen, erikoissairaanhoidon ja kolmannen sektorin verkostoissa
- ottaa huomioon työssään asiakkaiden tasa-arvoisuuden, osallisuuden ja kokemuksellisuuden
-syventää ennaltaehkäisevien menetelmien käyttöä
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä 135 h
Sisältö
-eri ikäisten mielenterveyttä tukeva hoidollinen yhteistyösuhde
-perehtyminen yhteistyösairaalan kanssa ajankohtaisiin mielenterveyden kuntoutusmenetelmiin
- moniammatillisessa ja integroiduissa yhteisöissä työskentely
Opiskelumateriaali
Kiviniemi L.,Läksy M-L., Matinlauri T., Nevalainen K.,Ruotsalinen K.,Seppänen U-M., ja Vuokila-Oikkonen P. : Minä mielenterveystyön tekijänä. Edita.2014
Kaukkila V. ja Lehtonen E. Ryhmästä enemmän, Käsikirja ryhmänohjaajan taitoja tarvitsevalle. Suomen mielenterveysseura 2 painos 2008
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Opetusmuoto
Luento, asiantuntijaluennot, keskustelu, opintokäynnit
Arviointimenetelmät
Tentti arviointi 0-5, seminaarityöskentely
Opiskelijan toivotaan antavan spark -palautteen