Ammatillinen kasvu I
| Rakennetyyppi: | Opintojakso | 
|---|---|
| Koodi: | SAPA0102 | 
| OPS: | SA 2020V | 
| Taso: | Sosionomi (AMK) | 
| Opiskeluvuosi: | 1 (2021) | 
| Lukukausi: | Syksy | 
| Laajuus: | 2 op | 
| Vastuuopettaja: | Blom, Heidi | 
| Opetuskieli: | Suomi | 
Toteutukset vuonna 2021
| Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen | 
|---|---|---|---|---|---|
| 3001 | SA2020-1A | 1.8.2020 – 20.6.2021 | Heidi Blom | Suomi | 17.8.2020 – 10.1.2021 | 
| 3002 | SA2020-1B | 24.8.2020 – 20.6.2021 | Heli Huhta | Suomi | 17.8.2020 – 11.9.2020 | 
| 3003 | SA2020-1C | 24.8.2020 – 20.6.2021 | Tiina Järvelä | Suomi | 17.8.2020 – 10.1.2021 | 
| 3004 | SA2020V-12K | 1.8.2021 – 31.12.2021 | Ahti Nyman | Suomi | 1.8.2021 – 6.9.2021 | 
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa 
* käynnistää oman ammatillisen portfoliotyöskentelynsä.  
* hyödyntää portfoliota ammatillisen kasvun välineenä ja ymmärtää pitkäjänteisen ammatillisen kasvuprosessin hyödyn.  
Portfoliotyöskentelyn painopisteenä yksilön näkökulma.
Sisältö
* Yleisten ja ammatillisten kompetenssien perusteet 
* Portfoliotyöskentelyn ohjeistus ja sisältö 
* Oman oppimisen reflektointi 
* Menetelmäpakin sisällön keräämisen aloitus
Aluevaikuttavuus
Opiskelija selvittää työelämän osaamistarpeita ja ryhtyy rakentamaan omaa osaamistaan tavoitteellisesti.
Kansainvälisyys
Opiskelija kehittää osaamistaan toimiakseen myös kansainvälisillä työkentillä.
Opiskelumateriaali
Helminen, Jari (toim) 2016. Sosiaaliohjaus -lähtökohtia ja käytäntöjä. Edita. Helsinki.
Raatikainen, Eija, Rahikka Anne, Saarnio Tuula ja Vepsä Päivi (2019). Ammattina sosionomi. Sanoma Pro Oy, Helsinki. 
Arviointikriteerit
Hyväksytty / hylätty 
Opiskelija osaa 
* valita itselleen sopivan portfolio –työskentelytavan 
* perustella ja hyödyntää keräämäänsä menetelmätyökalupakkia  
* käynnistää saamiensa arviointien pohjalta omaa ammatillista kasvuaan ammattieettisten ja vastuullisten periaatteiden mukaisesti
