Ammatillinen kasvu IV
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SAPA0105 |
OPS: | SA 2018V |
Taso: | Sosionomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 4 (2022) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Blom, Heidi |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset vuonna 2022
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3005 | SA2018V-34K | 1.8.2021 – 31.7.2022 | Aira Bragge | Suomi | 1.8.2021 – 6.9.2021 |
3006 | SA2019-4A | 22.8.2022 – 31.12.2022 | Heidi Blom | Suomi | 1.8.2022 – 6.9.2022 |
3007 | SA2019-4B | 22.8.2022 – 31.12.2022 | Aira Bragge | Suomi | 1.8.2022 – 6.9.2022 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
* kehittää omaa ammatillista osaamistaan osana laajempaa hyvinvointipalveluiden kenttää.
* osaa tuoda esiin omaa monipuolista osaamistaan.
* analysoida osaamistarpeitaan ja pyrkii kehittämään niitä tavoitteellisesti tulevaisuuden osaamistarpeita vastaavaksi.
Portfoliotyöskentelyn painopisteenä kehittämisnäkökulma.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 54 h, josta lähiopetusta 16 h ja itsenäistä opiskelua 38 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Ammatillinen kasvu I-III
Sisältö
* Kompetenssien arvioiminen suhteessa omaan osaamiseen
* Portfolion viimeistely ja esittäminen
* Menetelmäpakin sisällön esittäminen osana portfoliota
* Oman kehityksen ja osaamisen arvioiminen
* Jatkokoulutussuunnitelmat
Aluevaikuttavuus
Alueen toimijoiden huomioon ottaminen suhteessa omaan ammatilliseen kasvuun.
Kansainvälisyys
Oman ammatillisen kasvun liittäminen monikulttuuriseen ja kansainväliseen toimintaympäristöön.
Opiskelumateriaali
Raatikainen, Eija, Rahikka Anne, Saarnio Tuula ja Vepsä Päivi (2019). Ammattina sosionomi. Sanoma Pro Oy, Helsinki.
Opettajan osoittama materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot ja reflektio portfolion avulla
Arviointikriteerit
Hyväksytty / Hylätty
Opiskelija osaa
* valita ja soveltaa erilaisia menetelmiä kriittisesti perustellen
* hyödyntää omaa osaamistaan käytännön kehittämistoiminnassa moniammatillisissa työyhteisöissä
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen, harjoitusten ja annettujen tehtävien suorittaminen. Arvioidaan suoritettu/hyväksytty- periaatteella.