Ammatillinen kasvu II
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SAPA0103 |
OPS: | SA 2018V |
Taso: | Sosionomi (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 2 (2020) |
Lukukausi: | Kevät |
Laajuus: | 1 op |
Vastuuopettaja: | Häyry, Riitta |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset vuonna 2020
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
6 | S-SA-1VK, S-SA-2VK | 6.1.2020 – 24.5.2020 | Aira Bragge | Suomi | 16.12.2019 – 14.1.2020 |
3001 | SA2019-2A | 24.8.2020 – 20.12.2020 | Heidi Blom | Suomi | 17.8.2020 – 11.9.2020 |
3002 | SA2019-2B | 24.8.2020 – 20.12.2020 | Aira Bragge | Suomi | 17.8.2020 – 11.9.2020 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2021-2022.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
* tunnistaa ja arvioida omaa ammatillista kasvua ja kehitystä
* vahvistaa omaa ammatillista itsetuntemustaan
* kehittää omia ammatillisia vuorovaikutustaitojaan toimiessaan erilaisissa asiakastilanteissa
* huomioida työntekijöiden ja erilaisten työyhteisöjen näkökulman
Portfoliotyöskentelyn painopisteenä työntekijä- ja työyhteisönäkökulma.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 27 h, josta lähiopetusta 8 h ja itsenäistä opiskelua 19 h.
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Ammatillinen kasvu I
Sisältö
* yleisten ja ammatillisten kompetenssien kartuttaminen
* portfolion seuranta
* menetelmäpakin sisällön kerääminen, kasvattaminen ja perusteleminen
* vuorovaikutustaidot erilaisissa asiakastilanteissa
Aluevaikuttavuus
Alueen toimijoiden huomioon ottaminen suhteessa omaan ammatilliseen kasvuun.
Kansainvälisyys
Oman ammatillisen kasvun liittäminen monikulttuuriseen ja kansainväliseen toimintaympäristöön.
Opiskelumateriaali
Opettajan osoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot ja reflektio portfolion avulla
Arviointikriteerit
Hyväksytty / hylätty
Opiskelija osaa
* toimia luontevasti erilaisissa asiakastilanteissa
* soveltavaa osaamistaan erilaisissa työelämän tilanteissa
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallstuminen ja tehtävien suorittaminen. Arviointi hyväksytty/hylätty.