VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Sosionomikoulutus (SA) > 2016 > Vuosi 1 > Kirjallinen viestintä (SSAP0102)

Kirjallinen viestintä

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSAP0102
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: SA 2016
Taso: Sosionomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 1 (2016-2017)
Laajuus: 2 op
Vastuuopettaja: Kalliokoski, Eija
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2016-2017

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
18S-SA-1A29.8.2016 – 23.12.2016Eija KalliokoskiSuomi22.8.2016 – 19.9.2016
19S-SA-1B29.8.2016 – 23.12.2016Eija KalliokoskiSuomi22.8.2016 – 19.9.2016

Osaamistavoitteet

Opiskelija sisäistää viestintäajattelun ja tavoitteellisen viestinnän merkityksen oman alansa viestintätilanteissa. Hän osaa tuottaa erilaisia opiskelussa ja työelämässä tarvittavia tekstejä.

Opiskelija hallitsee asiatyylisen kirjoittamisen ja osaa käyttää lähteitä oman tekstinsä tukena.

Opiskelija pystyy tuottamaan sisällöltään, muodoltaan ja kieleltään tarkoituksenmukaisia työ- ja yhteisöelämän asiakirjoja.

Opiskelijan työmäärä

Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Sisältö

Viestinnän perusteet, oman ammattialan viestintä, asiatyyli, lähdekirjallisuus oman tekstin tukena, tiedottavat asiakirjat ja niiden asemointi, tavoitteiden mukainen kielenkäyttö, oikeakielisyys ja tyyli.

Opiskelumateriaali

Niemi, Terttu & Nietosvuori, Leena & Virikko, Helena 2006. Hyvinvointialan viestintä. 1. p. Helsinki. Edita. Soveltuvin osin.

Sekä muu opettajan ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Lähiopetus, ryhmä- ja parityöt, itsenäinen opiskelu ja yksilölliset harjoitustehtävät.

Arviointikriteerit

5 Opiskelija osaa toteuttaa itsenäisesti ja virheittä oman alansa tavoitteellista viestintää työelämän vaihtuvissa tilanteissa.


3 Opiskelija osaa toteuttaa mallin mukaisesti lähes virheittä oman alansa tavoitteellista viestintää työelämän vaihtuvissa tilanteissa.


1 Opiskelija osaa toteuttaa mallin mukaisesti oman alansa tavoitteellista viestintää työelämän vaihtuvissa tilanteissa.

Arviointimenetelmät

Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, suoritetut harjoitustehtävät, tentti.


Takaisin