VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Sosionomikoulutus (SA) > 2015 > Vuosi 3 > Tutkimustoiminta II ja projektityö (SSAA0904)

Tutkimustoiminta II ja projektityö

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSAA0904
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: SA 2015
Taso: Sosionomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2017-2018)
Laajuus: 8 op
Vastuuopettaja: Nyman, Ahti
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2017-2018

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
9S-SA-3A1.9.2017 – 22.12.2017Aira Bragge, Ahti Nyman, Eija Kalliokoski, Kerstin SiegfridsSuomi21.8.2017 – 18.9.2017
10S-SA-3B1.9.2017 – 22.12.2017Aira Bragge, Ahti Nyman, Eija Kalliokoski, Kerstin SiegfridsSuomi21.8.2017 – 18.9.2017

Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.

Osaamistavoitteet

Tutkimusviestintä. Laadullinen ja tilastollinen tutkimus. Projektityö.
Opiskelija tunnistaa projektin eri vaiheet ja perehtyy projektiin, sen suunnitteluun ja toteutukseen.

Opiskelijan työmäärä

Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Tutkimustoiminta I

Sisältö

Tutkimusviestintä. Laadullisen ja tilastollisen tutkimuksen menetelmät. Projektityön menetelmät.

Opiskelumateriaali

Opettajien ilmoittama materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot , verkko-opinnot, artikkelit, harjoitukset sekä itsenäinen opsikelu

Projektityö:
luennot, ryhmätyöskentely, lähtökohtana aito projektisuunnitelma asiakasryhmälle, itsenäinen opiskelu

Arviointikriteerit

TASO 5
Kykenee analysoimaan laadullisia aineistoja useampaa menetelmää käyttäen ja esittämään tuloksista perusteltuja johtopäätöksiä
Hallitsee erinomaisesti tilastollisessa tutkimuksessa käytetyt menetelmät ja osaa niitä soveltaen tuottaa yksityiskohtaisen ja kattavan tilastollisen tutkimuksen
Tunnuslukujen, taulukoiden ja graafisten esitysten perusteltu käyttäminen
Tutkimuksen raportointi moitteetonta
Opiskelija osaa suunnitella onnistuneen ja toteuttamiskelpoisen projektin
Opiskelija osaa pohtia työn/alan kannalta laaja-alaisesti projektin yhteiskunnallista hyötyä
TASO 3-4
Kykenee analysoimaan laadullista aineistoa ja esittämään tuloksista perusteltuja johtopäätöksiä
Hallitsee tilastolliset menetelmät ja osaa tuottaa tutkimuksen niitä käyttäen
Tunnuslukujen, taulukkojen sekä graafisten esitysten käyttäminen
Tutkimuksen raportointi lähes moitteetonta
Opiskelija osaa suunnitella toteuttamiskelpoisen projektin
Opiskelija osaa pohtia projektin hyötyä työn/alan kehittämisen kannalta
Taso 1-2
Kykenee analysoimaan laadullista aineistoa ohjatusti
Hallitsee perusteet tilastollisista menetelmistä
Tunnuslukujen, taulukkojen sekä graafisten esitysten käyttäminen ohjatusti
Tutkimuksen raportointi puutteellista
Opiskelija tietää projektiin liittyvät keskeiset käsitteet
Opiskelija suunnittelee projektin
Opiskelija osaa tunnistaa projektityön hyötyjä suppeasti työn kehittämisen kannalta

Arviointimenetelmät

Numeerinen arviointi


Takaisin