VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Sosionomikoulutus (SA) > 2015 > Vuosi 2 > Tutkimustoiminta I (SSAA0901)

Tutkimustoiminta I

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSAA0901
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: SA 2015
Taso: Sosionomi (AMK)
Opiskeluvuosi: 2 (2016-2017)
Laajuus: 4 op
Vastuuopettaja: Nyman, Ahti
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2016-2017

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
15S-SA-2A6.3.2017 – 2.6.2017Ahti Nyman, Kerstin SiegfridsSuomi12.12.2016 – 16.1.2017
16S-SA-2B6.3.2017 – 2.6.2017Ahti Nyman, Kerstin SiegfridsSuomi12.12.2016 – 16.1.2017

Osaamistavoitteet

Arkisen tiedonkäsittelyn ja tieteellisen ajattelun ominaispiirteet, tieteellinen tutkimus tiedontuottamisen sekä välittämisen kanavana, tiedon käyttökelpoisuuden arviointi, perusvalmiudet aloittaa opinnäyteyö. Tilastollisessa tutkimuksessa tarvittavien matemaattisten menetelmien hallinta.

Opiskelijan työmäärä

lähitunteja sekä verkko-opetusta 56 h, itsenäistä opiskelua ja harjoituksia 56 h. Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Sisältö

Arjen tiedonkäsittelyn säännöt, tiede ja epätiede, tieteen filosofia, tieteellinen tutkimus, kvalitatiivinen tutkimus, kvantitatiivinen tutkimus, validiteetti, tutkimussuunnitelma. Prosenttilaskut, sarjat, funktiot ja yhtälöt. Matemaattiset menetelmät excelissä.

Opiskelumateriaali

Luennot, verkkomateriaalit, artikkelit

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot, verkko-opinnot, artikkelit, harjoitukset sekä itsenäinen opiskelu

Arviointikriteerit

5
Tutkimussuunnitelman tekeminen itsenäisesti
Tieteellisen ajattelun ominaispiirteiden kuvaaminen esimerkkien avulla
Osaa soveltaa kurssilla käsiteltyjä matemaattisia menetelmiä.
3-4
Tutkimussuunnitelman tekeminen
Tieteellisen ajattelun ominaispiirteiden kuvaaminen
Osaa käyttää kurssilla käsiteltyjä matemaattisia menetelmiä.
1-2
Tutkimussuunnitelman tekeminen ohjatusti
Tieteellisen ajattelun ymmärtäminen
Omaa perustiedot kurssin matemaattisista menetelmistä.

Arviointimenetelmät

Numeerinen arviointi


Takaisin