VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Ajankohtaiset koulutukset > Sairaanhoitajan vastaanottotoiminta (S-VO) > 2018 > Asiakaslähtöinen ohjaus (SVO1002)

Asiakaslähtöinen ohjaus

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SVO1002
Tyyppi: Pakollinen
OPS: S-VO 2018
Taso: Erikoistumiskoulutus
Laajuus: 8 op
Vastuuopettaja: Puska, Anne
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
1S-SV-1E1.9.2018 – 31.5.2019Anne Puska, Sanna SaikkonenSuomi20.8.2018 – 17.9.2018

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- hallitsee valmentavan työskentelyotteen mukaiset asiakaslähtöiset ohjausmenetelmät ja -välineet sekä viestinnän uudistuvissa toimintaympäristöissä
- osaa tuottaa asiakastarpeen mukaisesti ohjusmateriaalia kirjallisesti ja erilaisia digitaalisia välineitä hyödyntäen ja hallitsee tavoitteellisen ja arvioivan ohjauksen dokumentoinnin
- hallitsee tavoitteellisen ja arvioivan ohjauksen ja sen dokumentoinnin

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä 211 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua 22 h
- mistä itsenäistä opiskelua 189 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Ei edeltäviä opintoja.

Sisältö

- ohjauksen pedagogiset ja didaktiset lähtökohdat (tasa-arvoinen valmentava ohjaussuhde, yksilön ja ryhmien ohjaus)
- tavoitteellinen ohjausprosessi ja sen dokumentointi
- sosiaali- ja terveysalan toimintaympäristöt ja alueelliset palvelut (sote-kela) ja ohjaaminen palvelujen piiriin moniammatillisessa tiimissä
- omahoitoa tukevat asiakaslähtöiset ohjausmenetelmät ja välineet
- ohjausmateriaalin tuottaminen sähköisiin välineisiin
- viestintäosaaminen sosiaali- ja terveysalalla

Aluevaikuttavuus

Työelämän tarpeista lähtevät sisällöt.

Kansainvälisyys

-

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojen aikana.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Opetusmenetelmät ilmoitetaan opintojen aikana.

Arviointikriteerit

- osaa suunnitella ja toteuttaa asiakaslähtöisen ohjausprosessin sekä arvioida sitä osana hoidon dokumentointia
- hyödyntää ohjauksessa ja (terveys)viestinnässä digitaalisia välineitä ja ympäristöjä
- arvioi ja tuottaa eri asiakasryhmille suunnattua ohjausmateriaalia erilaisia ohjauksellisia välineitä hyödyntäen
- arvioi ja hyödyntää palveluverkoston mahdollisuuksia osana asiakaslähtöistä ohjausta

Arviointimenetelmät

Arviointimenetelmät ilmoitetaan opintojen aikana.

Harjoittelu

Ei ohjattua harjoittelua.


Takaisin