Itsensä johtaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSYS1501 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | S-SY 2019 |
Taso: | Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2019-2020) |
Lukukausi: | Syksy |
Laajuus: | 2 op |
Vastuuopettaja: | Isosaari, Ulla |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2019-2020
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
3 | S-SY-1Y | 1.9.2017 – 31.12.2019 | Riku Niemistö, Regina Nurmi, Ulla Isosaari | Suomi | 21.8.2017 – 18.9.2017 |
5 | S-SY-1Y | 26.8.2019 – 31.5.2021 | Riku Niemistö, Ulla Isosaari | Suomi | 19.8.2019 – 9.9.2019 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2021-2022.
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- toimia suunnitelmallisesti ja aikatauluttaa omaa opiskeluaan realistisesti
- asettaa opinnoilleen tavoitteita ja johtaa omaa toimintaansa
- tunnistaa erilaisia oppimistyylejä ja ammatillisen kehittymisen väyliä
- käyttää portfoliota opintojen tukena ja ammatillisen kehittymisen välineenä
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 54 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 14 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 40 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Sisältö
- urakehitys
- oppimistyylit
- asiantuntijaksi kehittyminen
- portfolio kasvun ja kehittymisen välineenä
- itsensä johtaminen
Aluevaikuttavuus
Opiskelija pohtii oman osaamisensa kehittämistä suhteessa omaan organisaatioonsa, joka useimmiten on alueella.
Kansainvälisyys
Opiskleija pohtii omaa osaamistaan suhteessa kansainvälisyyteen ja monikulttuurisuuteen.
Opiskelumateriaali
Opettajan ilmoittama materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Lähiopetusta, ohjattua verkko-opetusta (Moodle) sekä itsenäistä opiskelua
Arviointikriteerit
Taso 1: opiskelija
- tekee toiminnalleen suunnitelman ja opiskeluun aikataulun
- asettaa opinnoilleen standarditavoitteita ja johtaa omaa toimintaansa pääsääntöisesti ohjatusti
- tunnistaa esimerkinomaisesti erilaisia oppimistyylejä ja ammatillisen kehittymisen väyliä
- tunnistaa esimerkinomaisesti portfolion merkityksen opintojen tukena ja ammatillisen kehittymisen välineenä
Taso 3: opiskelija
- tekee toiminnalleen perustellun suunnitelman
- asettaa opinnoilleen omakohtaiset tavoitteet ja johtaa omaa toimintaansa lähes itsenäisesti
- tunnistaa erilaisia oppimistyylejä ja ammatillisen kehittymisen väyliä ja soveltaa tietoa omassa kontekstissa osittain
- käyttää portfoliota opintojen tukena ja ammatillisen kehittymisen välineenä ja soveltaa tietoa omassa kontekstissa osittain
Taso 5: opiskelija
- toimii suunnitelmallisesti ja tekee opintosuoritukset suunnittelemassaan aikataulussa
- asettaa opinnoilleen analyyttisiä tavoitteita ja johtaa omaa toimintaansa valintojaan perustellen
- tunnistaa erilaisia oppimistyylejä ja ammatillisen kehittymisen väyliä ja soveltaa tietoa omaan oppimiseensa ja kehittymiseensä huolellisesti perustellen
- käyttää portfoliota opintojen tukena ja ammatillisen kehittymisen välineenä ja soveltaa tietoa omassa kontekstissa huolellisesti perustellen
Arviointimenetelmät
Portfolio 100 %