Kehittämisprosessien johtaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSYS1304 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | S-SY 2014 |
Taso: | Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2016-2017) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Isosaari, Ulla |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2016-2017
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
5 | S-SY-3Y | 26.8.2016 – 23.12.2016 | Eija Kalliokoski, Ulla Isosaari | Suomi | 22.8.2016 – 19.9.2016 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa johtaa omaa kehittymisprosessiaan ja ymmärtää portfoliotyöskentelyn periaatteet. Opiskelija ymmärtää viestintätapahtuman ja tiedonhallinnan merkityksen työyhteisössä ja osaa soveltaa erilaisia viestinnän menetelmiä.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 135 h, josta
- työjärjestyksessä olevaa opiskelua 24 h
- itsenäistä opiskelua 111 h
Sisältö
• Rakentava johtamisviestintä
• Työyhteisöviestintä
• Dokumentointi
• Portfolio kehittymisen välineenä
• Johtajana ja kehittäjänä kasvaminen
Opiskelumateriaali
Forsgård, Christina & Juha Frey (2010). Suhde: sosiaalinen media muuttaa johtamista, markkinointia ja viestintää. Helsinki: Infor.
Eteläpelto, Anneli & Jussi Onnismaa (Toim.) (2006). Ammatillisuus ja ammatillinen kasvu. Aikuiskasvatuksen 46. Vuosikirja. Helsinki: Kansanvalistusseura.
Nikkilä, Juhani & Leena Paasivaara. 2007. Arjen johtajuus: rutiinijohtamisesta tulkintataitoon. Helsinki. Sairaanhoitajaliitto.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Lähiopetusta 24 h, itsenäistä opiskelua ja seminaariluonteista opetusta 111 h (yht. 135 h).
Arviointikriteerit
Taso 5:
- opiskelija osaa kuvata, mitata ja analysoida prosesseja hyvinvointialan palvelutuotannossa
- opiskelija osaa toteuttaa ja arvioida viestinnän ja tiedonhallinnan menetelmiä
Taso 3:
- opiskelija osaa soveltaa prosessijohtamisen ja verkostojohtamisen menetelmiä hyvinvointialan muuttuvassa toimintaympäristössä
- ymmärtää viestintätapahtuman ja tiedonhallinnan merkityksen työyhteisössä ja osaa soveltaa erilaisia viestinnän menetelmiä
Taso 1:
- opiskelija tuntee sosiaali- ja terveysalan kehittämistyön metodologiaa
- tuntee hyvinvointialan yrittäjyyden teemoja
Arviointimenetelmät
Arviointi koostuu portfolion ja etätehtävien arvioinneista sekä opiskelijan itsearvioinnista. Numeerinen arviointi (1–5).