VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen (S-SY) > 2014 > Vuosi 3 > Kehittämisprosessien johtaminen (SSYS1304)

Kehittämisprosessien johtaminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSYS1304
Tyyppi: Pakollinen / Ammattiopinnot
OPS: S-SY 2014
Taso: Sairaanhoitaja (ylempi AMK) / Sosionomi (ylempi AMK) / Terveydenhoitaja (ylempi AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2016-2017)
Laajuus: 5 op
Vastuuopettaja: Isosaari, Ulla
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2016-2017

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
5S-SY-3Y26.8.2016 – 23.12.2016Eija Kalliokoski, Ulla IsosaariSuomi22.8.2016 – 19.9.2016

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa johtaa omaa kehittymisprosessiaan ja ymmärtää portfoliotyöskentelyn periaatteet. Opiskelija ymmärtää viestintätapahtuman ja tiedonhallinnan merkityksen työyhteisössä ja osaa soveltaa erilaisia viestinnän menetelmiä.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä 135 h, josta
- työjärjestyksessä olevaa opiskelua 24 h
- itsenäistä opiskelua 111 h

Sisältö

• Rakentava johtamisviestintä
• Työyhteisöviestintä
• Dokumentointi
• Portfolio kehittymisen välineenä
• Johtajana ja kehittäjänä kasvaminen

Opiskelumateriaali

Forsgård, Christina & Juha Frey (2010). Suhde: sosiaalinen media muuttaa johtamista, markkinointia ja viestintää. Helsinki: Infor.
Eteläpelto, Anneli & Jussi Onnismaa (Toim.) (2006). Ammatillisuus ja ammatillinen kasvu. Aikuiskasvatuksen 46. Vuosikirja. Helsinki: Kansanvalistusseura.
Nikkilä, Juhani & Leena Paasivaara. 2007. Arjen johtajuus: rutiinijohtamisesta tulkintataitoon. Helsinki. Sairaanhoitajaliitto.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Lähiopetusta 24 h, itsenäistä opiskelua ja seminaariluonteista opetusta 111 h (yht. 135 h).

Arviointikriteerit

Taso 5:
- opiskelija osaa kuvata, mitata ja analysoida prosesseja hyvinvointialan palvelutuotannossa
- opiskelija osaa toteuttaa ja arvioida viestinnän ja tiedonhallinnan menetelmiä

Taso 3:
- opiskelija osaa soveltaa prosessijohtamisen ja verkostojohtamisen menetelmiä hyvinvointialan muuttuvassa toimintaympäristössä
- ymmärtää viestintätapahtuman ja tiedonhallinnan merkityksen työyhteisössä ja osaa soveltaa erilaisia viestinnän menetelmiä

Taso 1:
- opiskelija tuntee sosiaali- ja terveysalan kehittämistyön metodologiaa
- tuntee hyvinvointialan yrittäjyyden teemoja

Arviointimenetelmät

Arviointi koostuu portfolion ja etätehtävien arvioinneista sekä opiskelijan itsearvioinnista. Numeerinen arviointi (1–5).


Takaisin