VAMK

Vaihda kieltä: English

Etusivu > Arkistoidut koulutukset > Hoitotyö (S-SH) > 2013T > Vuosi 3 > Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen II (SSHP2002)

Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen II

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: SSHP2002
Tyyppi: Pakollinen / Perusopinnot
OPS: S-SH 2013T
Taso: Terveydenhoitaja (AMK)
Opiskeluvuosi: 3 (2015-2016)
Laajuus: 2 op
Vastuuopettaja: Melender, Hanna-Leena
Opetuskieli: Suomi

Toteutukset lukuvuonna 2015-2016

Tot.Ryhmä(t)OpiskeluaikaOpettaja(t)KieliIlmoittautuminen
1S-SH-3B21.8.2015 – 24.10.2015Pirjo PeltomäkiSuomi21.8.2015 – 13.9.2015
2S-TH-3A, S-TH-3B26.10.2015 – 19.12.2015Paula HakalaSuomi14.8.2015 – 30.10.2015
3S-SH-3CK4.1.2016 – 30.4.2016Hanna-Leena MelenderSuomi7.12.2015 – 10.2.2016
4S-SH-3A4.1.2016 – 4.6.2016Anne Puska, Eija KalliokoskiSuomi7.12.2015 – 10.2.2016
5S-SH-3VK4.1.2016 – 4.6.2016Anne PuskaSuomi7.12.2015 – 10.2.2016

Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa tavallisimpia aineiston analyysimenetelmiä. Opiskelija osaa raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset suullisesti ja kirjallisesti.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä yhteensä: 53 h
- mistä ohjattua opiskelua: 26 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 27 h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltävät opinnot: Hoitotyön tutkimus ja kehittäminen I, Hoitotyön viestintä

Sisältö

Aineiston analyysimenetelmät. Tutkimusraportin tai kehittämistyön raportin kirjoittaminen. Tutkimustulosten tai kehittämistyön tulosten suullinen esittäminen erilaisissa tilaisuuksissa sekä kirjallinen julkaiseminen erilaisilla julkaisufoorumeilla.

Opiskelumateriaali

Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. 3. uud. p. Helsinki: WSOYpro.
Muu ilmoitettava materiaali.

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot 25 h (hoitotyön opettaja 12 t, viestinnän opettaja 13 t), tentti 1 h (hoitotyön opettajan osuus).

Arviointikriteerit

Taso 5: opiskelija osaa
- kuvata laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin keskeiset menetelmät ja soveltaa niitä
- osaa raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset viestivästi, kriittisesti ja analyyttisesti sekä laatia tutkimusraportista/kehittämistyön raportista ja sen suullisesta esittelystä toimivat, ehyet kokonaisuudet

Taso 3: opiskelija osaa
- kuvata laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin menetelmiä
- raportoida tutkimus/kehittämistyön tulokset viestivästi, osittain kriittisesti ja analyyttisesti, sekä laatia tutkimusraportista/kehittämistyön raportista ja sen suullisesta esittelystä toimivat

Taso 1: opiskelija osaa
- nimetä laadullisen ja määrällisen aineiston analyysin menetelmiä
- raportoida tutkimus/kehittämistyön tuloksia sekä laatia tutkimusraportin/kehittämistyön raportin ja esitellä sitä suullisesti

Arviointimenetelmät

Tentti 50% (hoitotyön opettaja), tehtävä 50 % (viestinnän opettaja). Numeerinen arviointi 0-5.


Takaisin