Ammatillisuuden syventäminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSHA0703 |
Tyyppi: | Pakollinen / Ammattiopinnot |
OPS: | S-SH 2013H |
Taso: | Sairaanhoitaja (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 4 (2016-2017) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Peltomäki, Pirjo |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2016-2017
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | S-SH-3VK | 29.8.2016 – 24.2.2017 | Eila Rasivirta, Elina Kajan, Marjo-Riitta Himanen, Päivi Autio, Riitta Koskimäki, Teija Honkaniemi | Suomi | 22.8.2016 – 19.9.2016 |
2 | S-SH-3CK | 29.8.2016 – 24.2.2017 | Eila Rasivirta, Elina Kajan, Hanna-Leena Melender, Päivi Autio, Riitta Koskimäki, Teija Honkaniemi | Suomi | 22.8.2016 – 19.9.2016 |
3 | S-SH-4A, S-SH-4B | 29.8.2016 – 16.12.2016 | Eila Rasivirta, Elina Kajan, Hanna-Leena Melender, Päivi Autio, Riitta Koskimäki, Teija Honkaniemi | Suomi | 22.8.2016 – 19.9.2016 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää hoitotieteellisen tutkimuksen merkityksen hoitotyön laadun kehittämisessä. Opiskelija syventää näyttöön perustuvaa osaamistaan kyseisellä hoitotyön alueella.
Opiskelija kykenee kriittiseen ajatteluun ja reflektointiin ja pyrkii vastuulllisesti kehittämään ammattitaitoaan.
Opiskelija ymmärtää oman ammatillisuutensa kehittymisen osaamisvaatimukset ja osaa soveltaa niitä.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 81 h
- mistä ohjattua opiskelua 40 h
-mistä itsenäistä opiskelua 41 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Perus- ja ammattiopinnot
Sisältö
Hoitotiede hoitotyön kehittämisessä.
Hoitotyön osaamisen syventäminen.
Opiskelumateriaali
Eriksson, K, Isola, A, Kyngäs, H, Leino-Kilpi, H, Lindström, UÅ, Paavilainen, E, Pietilä, A-M, Salanterä, S, Vehviläinen-Julkunen-K, Åstedt-Kurki, P. 2012. Hoitotiede. Helsinki. Sanoma Pro Oy. (soveltuvin osin)
Muu ilmoitettava materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot 26 h, ryhmätyöt 13 h.
Itsenäinen opiskelu 39 h
Arviointikriteerit
Taso 5:opiskelija osaa
- kuvata keskeiset hoitotieteeseen perustuvan hoitotyön käytännön ja koulutuksen elementtejä ja osaa soveltaa niitä uudessa kontekstissa
- kuvata keskeiset hoitotyön asiantuntijuuden alueet ja osaa soveltaa niitä uudessa kontekstissa
Taso 3: opiskelija osaa
- kuvata keskeiset hoitotieteeseen perustuvan hoitotyön käytännön ja koulutuksen elementtejä
- kuvata keskeisiä hoitotyön asiantuntijuuden alueita
Taso 1: opiskelija osaa
- nimetä hoitotieteeseen perustuvan hoitotyön käytännön ja koulutuksen elementtejä
- nimetä keskeisiä hoitotyön asiantuntijuuden alueita
Arviointimenetelmät
Tentti.