Opiskelu oppimisympäristössä
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSHP0105 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | S-SH 2012H |
Taso: | Sairaanhoitaja (AMK) |
Laajuus: | 5 op |
Vastuuopettaja: | Huusko, Taina |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | S-SH-1A | 27.8.2012 – 21.12.2012 | Jarmo Laasanen, Pirjo Peltomäki, Suvi Kallio | Suomi | 13.8.2012 – 7.9.2012 |
2 | S-SH-1B | 27.8.2012 – 21.12.2012 | Jarmo Laasanen, Marita Salmu | Suomi | 13.8.2012 – 7.9.2012 |
3 | S-TH-1A | 27.8.2012 – 21.12.2012 | Helena Leppänen, Jarmo Laasanen, Suvi Kallio | Suomi | 13.8.2012 – 7.9.2012 |
4 | 27.8.2012 – 1.3.2013 | Anne Puska, Jarmo Laasanen, Teija Honkaniemi | Suomi | 13.8.2012 – 7.9.2012 | |
5 | S-SH-1CK | 7.1.2013 – 26.4.2013 | Anne Puska, Jarmo Laasanen, Riitta Koskimäki | Suomi | 7.1.2012 – 28.1.2013 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee ammattikorkeakoulun toiminnot, oppimisympäristön ja -yhteisön sekä oman alansa ammattikuvan. Opiskelija orientoituu koulutusohjelmansa rakenteeseen ja tutkintonsa suoritusvaatimuksiin sekä osaa laatia oman opinto-ohjelmansa. Opiskelija tunnistaa kasvatustieteellisistä lähtökohdista oppimiseensa vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija osaa itsenäisesti käyttää tietokonetta opiskelun apuvälineenä.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 135 h
- mistä ohjattua opiskelua 69 h
- mistä itsenäistä opiskelua 66 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Ei edeltäviä opintoja.
Sisältö
Opiskelun ja oppimisen tukeminen. Oman alan ammattikuva ja työtehtävät, oma koulutusohjelma ja erilaiset opiskelumenetelmät. Kasvatustieteiden perusteet. Tietokonelaitteiston käyttö ja toimintaperiaatteet sekä tavallisimpien ohjelmien käytön perusteet.
Opiskelumateriaali
Peltonen, H. Kasvattajana sosiaali- ja terveysalan ammateissa sekä muita kasvatusalan lähteitä. 2004. Tampere: Tammi.
Amk:n verkkomateriaali, opettajan oma sekä oppituntien aikana syntyvä materiaali.
Muu ilmoitettava materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot 27 h, oppimistehtävät 42 h.
Arviointikriteerit
Taso 1 Opiskelija osaa:
- kuvata omaan oppimiseensa ja kasvatukseensa liittyviä tekijöitä
- ohjatusti käyttää tietokonelaitteistoa ja osaa nimetä sen toimintaperiaatteita sekä tavallisimpien ohjelmien käytön perusteita
Taso 3 Opiskelija osaa:
- kuvata teoreettisesti perustellen omaan oppimiseensa ja kasvatukseensa liittyviä tekijöitä
- itsenäisesti käyttää tietokonelaitteistoa ja osaa kuvata sen toimintaperiaatteita sekä tavallisimpien ohjelmien käytön perusteita
Taso 5 Opiskelija osaa:
- kuvata teoreettisesti perustellen omaan oppimiseensa ja kasvatukseensa liittyvät tekijät sekä osaa soveltaa tätä tietoa
- itsenäisesti käyttää tietokonelaitteistoa ja osaa kuvata sen toimintaperiaatteet sekä tavallisimpien ohjelmien käytön perusteet
Arviointimenetelmät
Verkkotehtävinä (25%). Tietokoneen käyttökoe (75%). Numeerinen arviointi 0-5.