Hoitotyön englanti
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSHP0103 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | S-SH 2011T |
Taso: | Terveydenhoitaja (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 3 (2013-2014) |
Laajuus: | 3 op |
Vastuuopettaja: | Wähä, Anne |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2013-2014
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
6 | S-SH-3A | 2.9.2013 – 20.12.2013 | Anne Wähä | Suomi | 16.8.2013 – 13.9.2013 |
7 | S-SH-3B | 7.1.2014 – 30.5.2014 | Anne Wähä | Suomi | 9.12.2013 – 14.3.2014 |
8 | S-TH-3A | 7.1.2014 – 30.5.2014 | Anne Wähä | Suomi | 9.12.2013 – 14.3.2014 |
9 | S-TH-3B | 7.1.2014 – 30.5.2014 | Anne Wähä | Suomi | 9.12.2013 – 10.1.2014 |
Suoritus rästissä? Katso toteutukset lukuvuonna 2018-2019.
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy oman ammattialansa kirjalliseen ja suulliseen viestintään. Opiskelija toimii englannin kielellä oman alansa perusasiakastilanteissa ja tiedostaa alan viestinnän erityispiirteet. Opiskelija keskustelee ammatillisista aiheista ja hankkii syventävää tietoa valitsemastaan ammatillisesta osa-alueesta. Opiskelija käyttää englantia hankkiessaan tietoa opiskelujensa aikana sekä työelämässä. Opiskelija asennoituu myönteisesti kielten oppimiseen.
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä:81h
- työjärjestyksessä: 20h
- virtuaaliopinnot: 40h
- itsenäistä: 21h
Oman oppimisen arviointi 1 h sisältyy lähiopetukseen.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Valmentava englanti ja/tai toisen asteen englannin opinnot
Sisältö
Oman ammattialan tekstit, työelämän viestintätilanteet, suulliset ja kirjalliset harjoitukset, kirjoittamisharjoitukset, oppisisältö integroitu omaan ammattialaan.
Opiskelumateriaali
Annetaan opintojakson alussa/aikana
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Keskustelut, harjoitukset, pari- ja ryhmätyöt
Arviointikriteerit
Taitotaso 5
Opiskelija osaa viestiä sujuvasti englanniksi suullisesti ja kirjallisesti. Hänellä on laaja sanavarasto ja hän ymmärtää alansa tekstejä ilman ongelmia. Opiskelija haluaa koko ajan kehittää kielitaitoaan.
Taitotaso 3
Opiskelija osaa ja pystyy osallistumaan työelämän kommunikaatiotilanteeseen tehden vain satunnaisia virheitä. Opiskelija osaa alansa keskeisen sanaston ja ymmärtää alansa tekstejä.
Taitotaso 1
Opiskelija osaa ja pystyy seuraamaan ja olemaan mukana työelämän kommunikaatiotilanteessa. Hän osaa alansa perussanastoa ja ymmärtää alansa tekstin pääsisällön.
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen, hyväksytyt harjoitustyöt,jatkuva arviointi, suullinen ja kirjallinen tentti.Numeerinen arviointi 1-5.