Opiskelu oppimisympäristössä
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
---|---|
Koodi: | SSHP0101 |
Tyyppi: | Pakollinen / Perusopinnot |
OPS: | S-SH 2010H |
Taso: | Sairaanhoitaja (AMK) |
Opiskeluvuosi: | 1 (2010-2011) |
Laajuus: | 6 op |
Vastuuopettaja: | Huusko, Taina |
Opetuskieli: | Suomi |
Toteutukset lukuvuonna 2010-2011
Tot. | Ryhmä(t) | Opiskeluaika | Opettaja(t) | Kieli | Ilmoittautuminen |
---|---|---|---|---|---|
1 | 30.8.2010 – 30.4.2011 | Hanna-Leena Melender, Liisa Haapasaari, Suvi Kallio, Sanna Saikkonen | Suomi | 20.8.2010 – 26.9.2010 | |
2 | S-TH-1A | 30.8.2010 – 30.4.2011 | Helena Leppänen, Hanna-Leena Melender, Liisa Haapasaari, Suvi Kallio | Suomi | 20.8.2010 – 26.9.2010 |
3 | S-SH-1B | 30.8.2010 – 30.4.2011 | Eila Rasivirta, Hanna-Leena Melender, Jarmo Laasanen, Suvi Kallio | Suomi | 20.8.2010 – 26.9.2010 |
4 | S-SH-1A | 30.8.2010 – 30.4.2011 | Hanna-Leena Melender, Jarmo Laasanen, Johanna Latvala, Suvi Kallio | Suomi | 20.8.2010 – 26.9.2010 |
5 | S-SH-1CK | 3.1.2011 – 27.5.2011 | Jarmo Laasanen, Susanna Aaltonen, Suvi Kallio, Taina Huusko | Suomi | 7.12.2010 – 9.1.2011 |
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee ammattikorkeakoulun toiminnot, oppimisympäristön ja -yhteisön sekä oman alansa ammattikuvan. Opiskelija orientoituu koulutusohjelmansa rakenteeseen ja tutkintonsa suoritusvaatimuksiin sekä osaa laatia oman opinto-ohjelmansa. Opiskelija tunnistaa kasvatustieteellisistä lähtökohdista oppimiseensa vaikuttavia tekijöitä. Opiskelija osaa itsenäisesti käyttää tietokonetta opiskelun apuvälineenä. Opiskelija osaa tarkastella hoitotyön toiminnan perustana olevaa tietoa kriittisesti sekä osaa arvioida ja käyttää lähdemateriaalia.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: 162 h
- mistä ohjattua opiskelua 69 h
- mistä itsenäistä opiskelua 93 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Ei edeltäviä opintoja.
Sisältö
Opiskelun ja oppimisen tukeminen. Oman alan ammattikuva ja työtehtävät, oma koulutusohjelma ja erilaiset opiskelumenetelmät. Kasvatustieteiden perusteet. Tietokonelaitteiston käyttö ja toimintaperiaatteet sekä tavallisimpien ohjelmien käytön perusteet. Hoitotyön tietoperustan rakentuminen.
Opiskelumateriaali
Peltonen, H. Kasvattajana sosiaali- ja terveysalan ammateissa sekä muita kasvatusalan lähteitä. 2004. Tampere: Tammi.
Amk:n verkkomateriaali, opettajan oma sekä oppituntien aikana syntyvä materiaali.
Muu ilmoitettava materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot 27 h, oppimistehtävät 42 h.
Arviointikriteerit
Taso 1 Opiskelija osaa:
- kuvata omaan oppimiseensa ja kasvatukseensa liittyviä tekijöitä
- ohjatusti käyttää tietokonelaitteistoa ja osaa nimetä sen toimintaperiaatteita sekä tavallisimpien ohjelmien käytön perusteita
Taso 3 Opiskelija osaa:
- kuvata teoreettisesti perustellen omaan oppimiseensa ja kasvatukseensa liittyviä tekijöitä
- itsenäisesti käyttää tietokonelaitteistoa ja osaa kuvata sen toimintaperiaatteita sekä tavallisimpien ohjelmien käytön perusteita
- kuvata keskeisiä tieteellisen tiedon tunnusmerkkejä ja osaa lukea tieteellistä tekstiä ja pohtia sen hyödynnettävyyttä hoitotyössä
Taso 5 Opiskelija osaa:
- kuvata teoreettisesti perustellen omaan oppimiseensa ja kasvatukseensa liittyvät tekijät sekä osaa soveltaa tätä tietoa
- itsenäisesti käyttää tietokonelaitteistoa ja osaa kuvata sen toimintaperiaatteet sekä tavallisimpien ohjelmien käytön perusteet
Arviointimenetelmät
Kotitentit kirjallisina tehtävinä (25%) tai verkkotehtävinä. Tietokoneen käyttökoe (75%). Numeerinen arviointi 0-5.